Marvel’s Guardians of the Galaxy: The Telltale Series är officiellt!

Robot
Marvel’s Guardians of the Galaxy: The Telltale Series är officiellt!
Releasehästryttare
Marvel’s Guardians of the Galaxy: The Telltale Series är officiellt!

Obligatory

Moderator | Testpilot

Ärligt så är jag bara less på alla Telltale spel. Om de bara kunde lägga fokus och energi på några få spel så de kanske kan komma ut oftare eller något.

Fast vad vet jag. De jobbar väl på ett sätt så alltihopa funkar.,


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Dom jobbar på ett sätt som gör att dom tjänar sjukt mycket pengar och helt utan konkurrens - i en genre där i princip INGA ANDRA företag får någon uppmärksamhet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker det ser trevligt ut. Men visst, jag håller med om att Telltale missbrukar lite sin position. Har väntat väldigt länge nu på The wolf among us säsong 2 och jag lär nog vara död och begravd innan de (eventuellt) får tummen ur. Även lite sorgligt att Batman S2 lär väl dröja till dödagar det med.

Medlem
Skrivet av Wille_3:

Tycker det ser trevligt ut. Men visst, jag håller med om att Telltale missbrukar lite sin position. Har väntat väldigt länge nu på The wolf among us säsong 2 och jag lär nog vara död och begravd innan de (eventuellt) får tummen ur. Även lite sorgligt att Batman S2 lär väl dröja till dödagar det med.

Själv längtar jag mest till Tales of the borderlands s2.

Medlem

Telltales Quantum Leap är vad som behövs! Hade passat perfekt som episodspel, meh för mer mainstreamgrejer.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ärligt så är jag bara less på alla Telltale spel. Om de bara kunde lägga fokus och energi på några få spel så de kanske kan komma ut oftare eller något.

Fast vad vet jag. De jobbar väl på ett sätt så alltihopa funkar.,

De har alltid varit ett hit & miss-företag. Vissa spel är riktigt bra, andra mediokra och en del värdelösa. TWD-succén gjorde ju emellertid att deras mediaprofil förstärktes något enormt.

Medlem

Jag har lite hatkärlek till telltale. Jag gillar historierna och det interaktiva historieberättandet men herregud vad buggigt det kan bli! Det känns lite som om motorn borde vara välputsad vid det här laget!

Men ja, de är väl rätt ensamma i genren, förutom Life is Strange. Det spelet slog telltale lite på fingrarna i min mening.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Purris:

Jag har lite hatkärlek till telltale. Jag illar historierna och det interaktiva historieberättandet men herregud vad buggigt det kan bli! Det känns lite som om motorn borde vara välputsad vid det här laget!

Ja. Mitt största problem är dock att man inte utvecklat konceptet över huvud taget. Vi får fortfarande ta del av vad som i grunden är ganska duktigt linjära berättelser, trots att Telltale stolt basunerar ut i varenda titel att våra val har konsekvenser. Sanningen är förstås att ett fåtal av valen har konsekvenser.

Jag fattar att det är mer tidskrävande att utveckla spel med storylines som grenar sig, men nu är det ju så att Telltale formligen skiter ur sig titlar. Minskar man antalet projekt så finns tiden där, törs jag påstå.

Kvalitet framför kvantitet, och allt det där.

Medlem
Skrivet av Devan:

Schyst låt men visst dock inte att det var en cover...

Releasehästryttare

Trailern för nya filmen släpptes för 2 timmar sen

k3m
Medlem
Skrivet av Devan:

Trailern för nya filmen släpptes för 2 timmar sen

gillar o gillar

1
Skriv svar