Någon har byggt en Atari 2600-emulator i Minecraft

Robot
Någon har byggt en Atari 2600-emulator i Minecraft
Medlem
Någon har byggt en Atari 2600-emulator i Minecraft

Jag vet inte ens vad jag ska säga... jisses.

Medlem

Själv bygger man fortfarande hus.

Medlem

Oj, som en sån där dokumentär om rymden som får en att känna sig liten och obetydligt i ett stort fascinerande universum.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Själv bygger man fortfarande hus.

http://i42.tinypic.com/2yy7fux.png

Looking good, keep it up


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag gissar på en hel hoper bokstavskombinationer. Det där är fasen inte mänskligt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

ELF
Medlem

Jag som trodde Seth var bra på sådant, men han har ju fuskat med commandblocks...... ;p


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

What the f***!! WE ARE ALL LIVING IN THE MATIRX!!!! Om nån random snubbe gör detta med Minecraft vad gör inte då space aliens då med våra hjärnhalvor??? Fight the reptilians...drink Whisky!!!

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jag gissar på en hel hoper bokstavskombinationer. Det där är fasen inte mänskligt.

Han låter inte som han har några neurologiska syndrom utan är nog bara väldigt intelligent och passionerad.

Medlem

Enligt Elon Musk är det stor risk att vi lever i en simulering redan... Inte helt orimligt kanske.. Låt säga att världen funnits i många miljoner år mer än vad vi i denna (simulering/värld) vet om, så vi (eh, dom - våra "overlords"!) egentligen har avancerat tusenfaldigt..

Vi kanske bara är en avancerad variant av minecraft, sen ska man inte bortse från världar skapade av A.I's (världar i världar i världar i....).


signatur
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ravenknight:

Jag gissar på en hel hoper bokstavskombinationer. Det där är fasen inte mänskligt.

Han låter inte som han har några neurologiska syndrom utan är nog bara väldigt intelligent och passionerad.

Jaja, men i alla fall!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

uh,, det enda klippet visar är ju stillbilder som laddas upp och sedan byts ut, inget gameplay. såatte.. räknas det verkligen då?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

uh,, det enda klippet visar är ju stillbilder som laddas upp och sedan byts ut, inget gameplay. såatte.. räknas det verkligen då?

¿Om inte det räknas, räknas då din existens?

Medlem

Han har också spelat flappy bird i super mario world. https://youtu.be/hB6eY73sLV0

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av ForrestFox:

uh,, det enda klippet visar är ju stillbilder som laddas upp och sedan byts ut, inget gameplay. såatte.. räknas det verkligen då?

¿Om inte det räknas, räknas då din existens?

"Jag tänker, därför är jag"

Medlem

Jag fattar aldrig hur sånt här fungerar. Använder en ingameföremål för att bygga mekaniker? Är det customizat på något vis?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

15 frames/h: For the ultimate cinematic experience!

ELF
Medlem
Skrivet av Apministern:

Jag fattar aldrig hur sånt här fungerar. Använder en ingameföremål för att bygga mekaniker? Är det customizat på något vis?

Det finns numera så kallade commandblocks som kan innehålla kod. De är till just för att man ska kunna skapa ex. minigames utan att behöva ha tonvis med redstone-circuits.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ravenknight:

Jag gissar på en hel hoper bokstavskombinationer. Det där är fasen inte mänskligt.

Han låter inte som han har några neurologiska syndrom utan är nog bara väldigt intelligent och passionerad.

Låter man på ett speciellt sätt då? Verkar ju lagom fördomsfullt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ravenknight:

Jag gissar på en hel hoper bokstavskombinationer. Det där är fasen inte mänskligt.

Han låter inte som han har några neurologiska syndrom utan är nog bara väldigt intelligent och passionerad.

Låter man på ett speciellt sätt då? Verkar ju lagom fördomsfullt.

Man har tendens till att ha ett mycket monotont tonläge, till exempel.

Medlem

Jag är allergisk mot blockgrafiken i Minecraft.

Men det där var tamejtusan riktigt coolt.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ravenknight:

Jag gissar på en hel hoper bokstavskombinationer. Det där är fasen inte mänskligt.

Han låter inte som han har några neurologiska syndrom utan är nog bara väldigt intelligent och passionerad.

Låter man på ett speciellt sätt då? Verkar ju lagom fördomsfullt.

Man har tendens till att ha ett mycket monotont tonläge, till exempel.

Det förekommer hos en del, ja, men att göra antaganden baserat på det och att vara duktig/ha stort tålamod är fördomsfullt. Dessutom - är det inte mänskligt att ha dessa diagnoser?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ravenknight:

Jag gissar på en hel hoper bokstavskombinationer. Det där är fasen inte mänskligt.

Han låter inte som han har några neurologiska syndrom utan är nog bara väldigt intelligent och passionerad.

Låter man på ett speciellt sätt då? Verkar ju lagom fördomsfullt.

Man har tendens till att ha ett mycket monotont tonläge, till exempel.

Det förekommer hos en del, ja, men att göra antaganden baserat på det och att vara duktig/ha stort tålamod är fördomsfullt. Dessutom - är det inte mänskligt att ha dessa diagnoser?

Jo, jag har själv asperger och jag skulle nästan vilja påstå att det till viss del handlar om personligheter. Tror nog att många kan "få" en diagnos så länge en utredning utförs. Jag känner då det mer som en personlighetsbeskrivning än någonting annat.

1
Skriv svar