Blindtest – Playstation 4 mot PS4 Pro

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av Shuriko:

Är det bara jag som hittade en Kampanj på Gamestop när Ps4pro kom ut och bytte in gamla konsollen och la 1500 i mellanhand för att få den nya Ps4 Pro? Det var fan inte blodigt för uppgradering

Jag såg den och hoppade på det tåget. Tycker jag va helt klart värt.

Jag gjorde samma sak. Fan nästan värt bara för den större hårddisken.

Medlem

självklart brydde sig inte 90% av dom som testades, dom sitter redan och njuter i hög fps på en PC i 4k ^^

Medlem

Ja alltid ska man dra in pc. Skulle också föredragit en pc. Om jag hade kunnat få en för 9000 och som blev inkopplad i min tv med tillhörande handkontroll som funkade utan krångel till alla spel. Och att alla spel kommer att kunna köras på den i 5 år framöver. Och att någon annan skulle ställa in allt som behövs hatar verkligen sånt. Konsoler är inte lika kraftfulla som en kraftfullare pc. Men man får mycket tid över för andra saker en krongel och inställningar om man har en.

Inaktiv

Bah. Inte så imponerad. Hoppas de gör en test mellan One och One S med HDR. Kan ju lugnt säga att skillnaden är stooor där. Forza horizon 3 och gears är fruktansvärt snygga

Medlem

Har haft PRO modellen sedan dag ett med (Crucial MX300 1050gb) men jag skiter fullständigt i allt vad 4K heter! Alla spel flyter på bättre än på originalet (Även den gick med Crucial MX300 512gb) Alltså även ej optimerade spel flyter på bättre! Så sluta snacka ner Pro modellen!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ja alltid ska man dra in pc. Skulle också föredragit en pc. Om jag hade kunnat få en för 9000 och som blev inkopplad i min tv med tillhörande handkontroll som funkade utan krångel till alla spel. Och att alla spel kommer att kunna köras på den i 5 år framöver. Och att någon annan skulle ställa in allt som behövs hatar verkligen sånt. Konsoler är inte lika kraftfulla som en kraftfullare pc. Men man får mycket tid över för andra saker en krongel och inställningar om man har en.

Allt det är möjligt min vän.
Däremot om man inte är villig att lyfta ett finger för att få det så är det svårt

Däremot kan man ifrågasätta hur enkelt spelande på konsol idag är.
Speciellt om man är en sällanspelare.
Yes tänkte dra igång lite nhl, nähäpp uppdatering, uppdatering till.
Oj allt ser annorlunda ut, ställa in. Oj där var speltiden slut

Det är tjorvi båda lägren bara på olika sätt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Alienshade:

Ja alltid ska man dra in pc. Skulle också föredragit en pc. Om jag hade kunnat få en för 9000 och som blev inkopplad i min tv med tillhörande handkontroll som funkade utan krångel till alla spel. Och att alla spel kommer att kunna köras på den i 5 år framöver. Och att någon annan skulle ställa in allt som behövs hatar verkligen sånt. Konsoler är inte lika kraftfulla som en kraftfullare pc. Men man får mycket tid över för andra saker en krongel och inställningar om man har en.

Allt det är möjligt min vän.
Däremot om man inte är villig att lyfta ett finger för att få det så är det svårt

Däremot kan man ifrågasätta hur enkelt spelande på konsol idag är.
Speciellt om man är en sällanspelare.
Yes tänkte dra igång lite nhl, nähäpp uppdatering, uppdatering till.
Oj allt ser annorlunda ut, ställa in. Oj där var speltiden slut

Det är tjorvi båda lägren bara på olika sätt.

Du behöver inte uppdatera din PS4 eller spelen om du inte vill. Många spel kräver att du gör det en gång men efter det finns inget krav.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag vill också äga en dator som går lös på ca 4500:- med 60/30fps i minst 1080p och vr ready. Där man kan lira dom senaste spelen i några år framöver. OM inte det är möjligt, så föredrar jag en ps4/ps4 pro där min budget ligger och även jag har möjlighet att njuta friskt av nya skapelser och fantastiska berättelser.

Medlem
Skrivet av Zainter:

Jag vill också äga en dator som går lös på ca 4500:- med 60/30fps i minst 1080p och vr ready. Där man kan lira dom senaste spelen i några år framöver. OM inte det är möjligt, så föredrar jag en ps4/ps4 pro där min budget ligger och även jag har möjlighet att njuta friskt av nya skapelser och fantastiska berättelser.

Det är också möjligt förrutom din budget om du ska köpa allt sprillans nytt.
Men det är faktiskt så att pc deler i budget segmentet presterar också ofta samma om inte bättre som en ps4.
Men det är ju så att när man sitter på pc så nöjer man sig inte eftersom man kan få så mycket bättre och hela tiden vet/känner det
Men man behöver inte köpa det värsta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Leffe76:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Kändes väldigt vinklat på något sätt.. ohh en small människa ifrån USA var med iallafall.. måste ha cancer.

Det var ungefär det jag fick ut av detta klipp.. missade jag nåt?

Du kanske missade att skämt om cancer oftast inte är så roliga?

F*ck cancer!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Kändes väldigt vinklat på något sätt.. ohh en small människa ifrån USA var med iallafall.. måste ha cancer.

Det var ungefär det jag fick ut av detta klipp.. missade jag nåt?

Du kanske missade att skämt om cancer oftast inte är så roliga?

F*ck cancer!

Plus 1 på den!

Medlem

Har kört första ps4an sedan start och "uppgraderade" till PS4 Pro under Black Friday..

Bild/grafik-mässigt är det inte stora skillnader ÄNNU! Det är dock skillnad men inte i den utsträckning som de flesta verkar förvänta sig ATT TÄNKA PÅ är att de flesta spelen är anpassade för första generationen PS4. Tycker det är trist med alla dessa tester ENBART fokuserar på bild/grafik-skillnader mellan gamla och nya. Gentemot sin föregångare är den t.ex mycket snabbare när det kommer till att ladda spel och spelsekvenser, Pro upplevs även mycket mer stabilare nu kan man t.ex låta konsolen gå i viloläge med spelet aktivt utan att det börjar lagga varje gång man startar upp den igen. Det finns en mängd andra positiva skillnader men det tänker jag inte gå inte på här. Slutord: Har man en PS4 redan så behöver man inte ha bråttom att skaffa en PS4 Pro men jag kan rekommendera ett byte på sikt när det kommit fler nya titlar även om du inte har en 4K TV. Har du inte en PS4 så skulle jag rekommendera att gå på en Pro och inte en Slim..

Skillnaden mellan nya PS4 och PS4 Pro kan du läsa om här:
http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/ps4-pro-vs-ps4-...


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Emsa:

PS4 pro känns ju tyvärr som en flopp medan Xbox One S tycks hyllas överallt istället. Känns lite som vid släppet av denna generationen men tvärtom. Microsoft är verkligen på gång!

Man har ju ingen aning om vad den nya Xboxen kommer att leverera än.
Luktar överhype lång väg.

När PS4 släpptes skulle den ju vara obegripligt kraftfull och det tog inte lång tid innan speltillverkarna började ursäkta sig med att konsolen inte var kraftig nog...

Medlem

Har inga problem med uppdateringar till PC eller ps4. Vad mitt problem ligger med PC är nog snarare att jag inte orkar leta runt i 10 olika menyer efter att lösa olika problem. Spelade på spel i ca 10 år innan jag sakta slutade att orka bry mej. En smakfråga helt klart mej för mej är det inte värt besväret längre. Så då spelar det ju ingen roll hur snyggt det ser ut när man inte gillar att spela på PC. Kommer att köpa en bärbar pc snart men det är bara för att PC är så bra till så mycket mer en spel. Föredrar faktiskt att ha konsol Ipad pc tv och mobil. En del tar inte ut dom andra alla fungerar i harmoni med varandra.

Medlem

"Konsoler är mycket billigare än PC". Det brukar vara ett av de främsta argumenten. Om man behöver en TV för 15000 kronor för att märka någon skillnad med den här dunder-konsolen kan man lugnt säga att det inte stämmer längre.

Medlem

There is more where PS4 Pro came from...

Medlem
Skrivet av kadavriak:

"Konsoler är mycket billigare än PC". Det brukar vara ett av de främsta argumenten. Om man behöver en TV för 15000 kronor för att märka någon skillnad med den här dunder-konsolen kan man lugnt säga att det inte stämmer längre.

Du behöver en tv för 15k om du vill spela i 4k med hdr till PC också.
Moddat Skyrim på min oled ser jävligt mycket bättre ut än i 4k på min PC. Rätt många idag spelar spel på sina lågupplösta 1440p skärmar och det ser fördjävligt ut.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Suck, jag som trodde att konsolen hade 4k blu-ray support. Var lite sugen på att köpa den iom att jag skaffade mig nyligen min första 4k Blu-ray film.

12
Skriv svar