FZ firar 20 år med... World of Warcraft

Robot
FZ firar 20 år med... World of Warcraft

Mer beroendeframkallande än någon drog.

#world-of-warcraft


ndr
Medlem
FZ firar 20 år med... World of Warcraft

Vad är det för sjyst bord du kör på? Sån hade jag behövt

Medlem

kanske en planka från ikea

eller en CORSAIR LAPDOG eller ROCCAT SOVA

Medlem

skulle vart en vanilla server

Trots att vanilla sög egentligen.
Bara endgame som va nått att ha.

Spamma trade "LFG" en timme, innan man kan köra en instance liksom.

Medlem

Nej, du hade rätt första gången, WoW lanserades 2004.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stephan:

Nej, du hade rätt första gången, WoW lanserades 2004.

Fast inte i EU va? Februari 2005 dök det upp här.

Skrivet av Nightman76:

kanske en planka från ikea

eller en CORSAIR LAPDOG eller ROCCAT SOVA

Äkta string-hylla. Fint ska det vara!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Stephan:

Nej, du hade rätt första gången, WoW lanserades 2004.

Fast inte i EU va? Februari 2005 dök det upp här.

Det stämmer så klart! Men så länge orkade man ju inte vänta på att spela.

Medlem

Jag känner mig korkad just nu. Förstår inte varför titeln säger "20 år". 12 år sen World of Warcraft släpptes. Så då tänkte jag: "Hmm, de kanske syftar på Warcraft!", men det var 22 år sen Warcraft släpptes.

Som sagt, känner mig korkad nu.

Edit: Istället för att redigera och ta bort det jag sade som en liten skamfull pojke, så låter jag det stå kvar. Såg nu eran banner att FZ fyller 20 år. Står fast vid det jag sade tidigare, jag känner mig korkad.

Medlem

Nostalgi till max, spelade en dwarf priest.
Gillar ju det mesta Blizzard har gjort, men tänkte fan inte betala per månad...så körde lite snabbt i open betan i slutet av 2004 bara för att testa och spela "färdigt".

12 februari 2005 satt man där med en 6mån subscription likförbannat

Spelade tills runt tidigt 2011, med mer /played än vad som kan anses lämpligt i något läge

Inaktiv
Skrivet av Wranz:

skulle vart en vanilla server

Trots att vanilla sög egentligen.
Bara endgame som va nått att ha.

Spamma trade "LFG" en timme, innan man kan köra en instance liksom.

Folk ignorade väl dig för att du spamma i fel kanal.
Men hellre att det krävs lite effort att dra igång någonting än att hela världen är avfolkad för att alla spelare står och idlar i städerna med dungeon finder.
Och min erfarenhet av LFG var väldigt annorlunda. Minns att nån galning kunde springa i IF och skrika join the raid to orgrimmar och 10 minuter senare var 40 pers påväg dit. Och förmodligen för att jag var präst men så fort jag loggade in så kom massor av förslag om att köra instanser i PM.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Wranz:

skulle vart en vanilla server

Trots att vanilla sög egentligen.
Bara endgame som va nått att ha.

Spamma trade "LFG" en timme, innan man kan köra en instance liksom.

Folk ignorade väl dig för att du spamma i fel kanal.
Men hellre att det krävs lite effort att dra igång någonting än att hela världen är avfolkad för att alla spelare står och idlar i städerna med dungeon finder.
Och min erfarenhet av LFG var väldigt annorlunda. Minns att nån galning kunde springa i IF och skrika join the raid to orgrimmar och 10 minuter senare var 40 pers påväg dit. Och förmodligen för att jag var präst men så fort jag loggade in så kom massor av förslag om att köra instanser i PM.

Jo visst, hade healers / tanks lätt att få grupp. ^^
Men som regel va det juh i zon-chatten / trade, det spammades.

Medlem

Spelade 2 betor och sedan köade vi till tradition/ebgames/gamestop för att köpa collectors edition på releasedagen, sedan spelades det i 3 månader och sedan lyckades jag sälja kontot för mer än jag spenderat på allt.

Tycker det blev tråkigt när jag tvingades in i raids och annat, för att komma vidare på något vettigt sätt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Minns kännslan och hur kul det var med wow när det kom.
Men jag är lika glad jag slutade.
När bc kom ut så fick jag nån testperiod och blev påmind varför jag lessnade på spelet.

Kan inte förstå dom som orkat hänga kvar alla år


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Keza:

Jag känner mig korkad just nu. Förstår inte varför titeln säger "20 år". 12 år sen World of Warcraft släpptes. Så då tänkte jag: "Hmm, de kanske syftar på Warcraft!", men det var 22 år sen Warcraft släpptes.

Som sagt, känner mig korkad nu.

Edit: Istället för att redigera och ta bort det jag sade som en liten skamfull pojke, så låter jag det stå kvar. Såg nu eran banner att FZ fyller 20 år. Står fast vid det jag sade tidigare, jag känner mig korkad.

Haha, inge fara. Vi kan säkert förtydliga det.


signatur
1
Skriv svar