Skänk pengar till Musikhjälpen – bli coachad av Heaton

Robot
Skänk pengar till Musikhjälpen – bli coachad av Heaton
Medlem
Skänk pengar till Musikhjälpen – bli coachad av Heaton

Jag hade hellre budat på fredagsmys med Heaton framför en bra actionfilm och lite chips.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Inte för att vara den som gnäller, men ska det inte vara legendaren istället för legenden?

Medlem

Vad fan är musikhjälpen?

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Vad fan är musikhjälpen?

Vad fan är Google

Medlem

Sprider musikhjälpenordet, hoppas alla på fz önskat en låt, lite mer än ett dygn kvar på insamlingen. ☺️

Medlem
Skrivet av Sabel1:
Skrivet av Ricomaniac:

Vad fan är musikhjälpen?

Vad fan är Google

Känner aldrig ett genuint intresse för googla ord som innehåller HJÄLP. Men ja. Gav det ett försök - och blev varse om att det verkligen inte var något för mig. Google förklarade att man skulle hjälpa folk. Usch

Skribent
Skrivet av Leffe76:

Sprider musikhjälpenordet, hoppas alla på fz önskat en låt, lite mer än ett dygn kvar på insamlingen. ☺️

Kan inte tala för hela redaktionen. Men nog ska man kunna kuppa in lite Darude - Sandstorm när han stiger in i buren.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Gav det ett försök - och blev varse om att det verkligen inte var något för mig. Google förklarade att man skulle hjälpa folk. Usch

Så du ställer en fråga på fz.se men tycker att hjälpa folk är "usch"?

Trevligt...

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Ricomaniac:

Jepp=)

Det är något allvarligt fel på dig.. skiter i vilka forumregler jag bryter nu, men borde inte ens få vara tillåtet att yttra sig så jävla korkat som du gör.

Att hjälpa andra människor i någon form av nöd är aldrig skamligt och borde inte heller vara.
/me slår näven i bordet!

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Kan inte tala för hela redaktionen. Men nog ska man kunna kuppa in lite Darude - Sandstorm när han stiger in i buren.

Det vore fantastiskt kul!

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Ricomaniac:

Jepp=)

Det är något allvarligt fel på dig.. skiter i vilka forumregler jag bryter nu, men borde inte ens få vara tillåtet att yttra sig så jävla korkat som du gör.

Att hjälpa andra människor i någon form av nöd är aldrig skamligt och borde inte heller vara.
/me slår näven i bordet!

Gäsp. Om du läser mina ord så inser du nog att det var mig jag talade om. Jag försökte inte propagera om vad andra ska göra, enbart om att jag ville veta vad musikhjälpen handlade om. Och jag fick reda på det. Inget för mig, helt enkelt. Thats it.

Medlem

Ricomaniac tog antingen bort sitt konto eller så blev det raderat, lol, någon som kan hjälpa honom? Just kidding. Jag tror han måste ha felaktigt skrivit fz istället för flashback i adress fältet. Bajskorvar hör inte hemma här.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Kan inte tala för hela redaktionen. Men nog ska man kunna kuppa in lite Darude - Sandstorm när han stiger in i buren.

Jag donerade precis 50 kr, motivering en hälsning till Heaton innan sitt besök i buren (om 5 mintuter)

Medlem
Skrivet av nils45:

Ricomaniac tog antingen bort sitt konto eller så blev det raderat, lol, någon som kan hjälpa honom? Just kidding. Jag tror han måste ha felaktigt skrivit fz istället för flashback i adress fältet. Bajskorvar hör inte hemma här.

Hängde inte med för fem öre. Är aldrig på fback. Suck. JAG undrade för tusan vad musikhjälpen var för någonting. Jävla nötter. Och skrev sen att jag fick reda på vad det var och att det helt enkelt inte var något för mig. Big deal

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av nils45:

Ricomaniac tog antingen bort sitt konto eller så blev det raderat, lol, någon som kan hjälpa honom? Just kidding. Jag tror han måste ha felaktigt skrivit fz istället för flashback i adress fältet. Bajskorvar hör inte hemma här.

Hängde inte med för fem öre. Är aldrig på fback. Suck. JAG undrade för tusan vad musikhjälpen var för någonting. Jävla nötter. Och skrev sen att jag fick reda på vad det var och att det helt enkelt inte var något för mig. Big deal

Jag tror frågan från början sprang i ett ifrågasättande; att du förkastade behov av hjälp samtidigt som du frågade FZ-communitiet vad någonting var. Är ironin helt förlorad i din person?

Medlem

Chansen till ironi försvann när nån började hoppa och skutta om idioti. För övrigt så kan ju musikhjälpen kanske ordna nått bra. Vår PISA är ju inte toppen. Och dom skulle väl samla in till skola eller vad det var. Positivt i nått. För min egen del tror jag inte på insamlingar

Medlem
Skrivet av nils45:

Ricomaniac tog antingen bort sitt konto eller så blev det raderat, lol, någon som kan hjälpa honom? Just kidding. Jag tror han måste ha felaktigt skrivit fz istället för flashback i adress fältet. Bajskorvar hör inte hemma här.

Vad gullig du är.
Om vi ska vara sådana så har flashback donerat bra mycket mer än någon insamling på FZ någonsin gjort. :*

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av nils45:

Ricomaniac tog antingen bort sitt konto eller så blev det raderat, lol, någon som kan hjälpa honom? Just kidding. Jag tror han måste ha felaktigt skrivit fz istället för flashback i adress fältet. Bajskorvar hör inte hemma här.

Vad gullig du är.
Om vi ska vara sådana så har flashback donerat bra mycket mer än någon insamling på FZ någonsin gjort. :*

Det var inte det jag pratade om. Jag pratade om hur medlemmarna är här jämfört med där. Tack för att du tycker jag är gullig.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av nils45:

Ricomaniac tog antingen bort sitt konto eller så blev det raderat, lol, någon som kan hjälpa honom? Just kidding. Jag tror han måste ha felaktigt skrivit fz istället för flashback i adress fältet. Bajskorvar hör inte hemma här.

Vad gullig du är.
Om vi ska vara sådana så har flashback donerat bra mycket mer än någon insamling på FZ någonsin gjort. :*

Det var inte det jag pratade om. Jag pratade om hur medlemmarna är här jämfört med där. Tack för att du tycker jag är gullig.

I spelforumet på flashback är folk bra mycket mer toleranta än de är här på FZ.

Medlem

Att inte FZ modereras bättre! Detta typ av meningslöst spam skulle ryka efter fem minuter på Sweclockers.

Medlem

49 miljoner kronor! Det finns många som tror på att hjälp kan göra skillnad!

Medlem

Musikhjälpen. Dubbelmoral vi har. Donera lite pengar så känner du dig bättre och kan fortsätta snylta på andras bekostnad.

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Musikhjälpen. Dubbelmoral vi har. Donera lite pengar så känner du dig bättre och kan fortsätta snylta på andras bekostnad.

Kanske. Eller skänk pengar och undvik även i vardagen sånt som innebär snyltning på andras bekostnad i den utsträckning som är möjlig.
Allt är inte enkelt att påverka som enskild person, men alla kan göra någonting.

Allt är inte heller svart eller vitt. Jag antar att du tittar på vad Sverige som nation och allt folk tillsammans gör när du säger att vi snyltar; men är det verkligen ett bra argument för att förkasta hjälpen? Det finns garanterat många som har skänkt som inte gör det för att må bättre eller som lever ett liv där dom undviker att skada andra genom handling eller konsumtion.

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Musikhjälpen. Dubbelmoral vi har. Donera lite pengar så känner du dig bättre och kan fortsätta snylta på andras bekostnad.

Det här är ändå en lite intressant inställning, som jag lagt märke till från flertalet märkliga filurer på senare tid.

Kort och gott verkar det gå ut på att måla upp generositet gentemot hjälpinsamlingar som någonting fult. Det är ju resultatet av den här inställningen, och i sig är ju det resonemanget bortom befängt.

Vad gör du själv för välgärningar som får dig att förakta människor som skänker till hjälporganisationer? Har du själv varit på plats och hjälpt till? Har du sett katastrofer med egna ögon? Tycker att folk inte är berättigade att hjälpa om de inte gör det fysiskt där det behövs? Satt dig in i hur det eventuellt kanske skulle kunna vara om man inte hade den där råflaxen som krävs för att födas i Sverige? Kärv uppväxt?

Medlem

Upp till var och en. Så enkelt är det. Vissa vill, vissa vill inte. Thats it. Men för mig som är för att säga vad man tycker så borde det vara lika mycket rätt att säga att man inte ska ge, som att inte ge. En av de saker jag inte kan göra i världen är att dra en skallig i håret. Allt man kan göra ... kan man göra. Moral är påhitt som människan har hittat på. Men visst , är väl bra att så mycket stålar har kommit in. Men borde göras en insamling till vår egen skola. Verkar behövas

Medlem
Skrivet av Sabel1:
Skrivet av MRZnr1:

Musikhjälpen. Dubbelmoral vi har. Donera lite pengar så känner du dig bättre och kan fortsätta snylta på andras bekostnad.

Det här är ändå en lite intressant inställning, som jag lagt märke till från flertalet märkliga filurer på senare tid.

Kort och gott verkar det gå ut på att måla upp generositet gentemot hjälpinsamlingar som någonting fult. Det är ju resultatet av den här inställningen, och i sig är ju det resonemanget bortom befängt.

Vad gör du själv för välgärningar som får dig att förakta människor som skänker till hjälporganisationer? Har du själv varit på plats och hjälpt till? Har du sett katastrofer med egna ögon? Tycker att folk inte är berättigade att hjälpa om de inte gör det fysiskt där det behövs? Satt dig in i hur det eventuellt kanske skulle kunna vara om man inte hade den där råflaxen som krävs för att födas i Sverige? Kärv uppväxt?

Jag ser inte ner på folk som skänker pengar. Men jag tycker systemet är fel och att dessa i så fall ska ta och lägga sin energi på att hellre påverka. Jag försöker stödja systemet så lite som möjligt och tycker jag sätter mig in i sådana här viktiga frågor mer och mer.
Det är ju inte så att dessa insamlingar gör något större skillnad i ett långsiktigt perspektiv. Men det verkar som det får folk som inte är insatta att tro att Sverige är "the good guys"! Tänk om politikerna vågade höja skatten ännu mer och gjort viktiga förändringar som gör att vi slipper utnyttja folk som jobbar gratis i andra länder. Höjt medvetenheten osv. Folk är för jäkla dumma numera i detta samhälle. Men de hänger inte med i nyheterna.
Jag tror på förändring och skulle gärna se att vi alla drog ner på vår komfort bara för att världen skulle bli mer rättvis.

Medlem
Skrivet av MRZnr1:
Skrivet av Sabel1:
Skrivet av MRZnr1:

Musikhjälpen. Dubbelmoral vi har. Donera lite pengar så känner du dig bättre och kan fortsätta snylta på andras bekostnad.

Det här är ändå en lite intressant inställning, som jag lagt märke till från flertalet märkliga filurer på senare tid.

Kort och gott verkar det gå ut på att måla upp generositet gentemot hjälpinsamlingar som någonting fult. Det är ju resultatet av den här inställningen, och i sig är ju det resonemanget bortom befängt.

Vad gör du själv för välgärningar som får dig att förakta människor som skänker till hjälporganisationer? Har du själv varit på plats och hjälpt till? Har du sett katastrofer med egna ögon? Tycker att folk inte är berättigade att hjälpa om de inte gör det fysiskt där det behövs? Satt dig in i hur det eventuellt kanske skulle kunna vara om man inte hade den där råflaxen som krävs för att födas i Sverige? Kärv uppväxt?

Jag ser inte ner på folk som skänker pengar. Men jag tycker systemet är fel och att dessa i så fall ska ta och lägga sin energi på att hellre påverka. Jag försöker stödja systemet så lite som möjligt och tycker jag sätter mig in i sådana här viktiga frågor mer och mer.
Det är ju inte så att dessa insamlingar gör något större skillnad i ett långsiktigt perspektiv. Men det verkar som det får folk som inte är insatta att tro att Sverige är "the good guys"! Tänk om politikerna vågade höja skatten ännu mer och gjort viktiga förändringar som gör att vi slipper utnyttja folk som jobbar gratis i andra länder. Höjt medvetenheten osv. Folk är för jäkla dumma numera i detta samhälle. Men de hänger inte med i nyheterna.
Jag tror på förändring och skulle gärna se att vi alla drog ner på vår komfort bara för att världen skulle bli mer rättvis.

Intressant att du inte ser ner på folk som skänker pengar, när du uttrycker dig föraktfullt om dem.

Så - om systemet, enligt dig, är fel. Folk borde lägga sin energi på att påverka. Är det inte det de gör, genom att bidra? Genom att signalera att det här är värt att lägga pengar på?

Ditt sätt att bidra är alltså att "sätta dig in i sådana här viktiga frågor mer och mer". Det är ju en bit på väg, men är det särskilt mycket? Folk som bidrar konkret har väl också gjort det? De går två steg, där du gått ett.

Dessa insamligar gör heller "ingenting i ett långsiktigt perspektiv", enligt dig. Har du alltid varit pessimist, eller bara blivit det? Översätter man pengar från Sverige till ett utvecklingsland så kostar saker och ting inte överdrivet mycket. I ditt fall värdesätter du information. En skola i storleksordningen sex klassrum kostar en dryg miljon att uppföra i Afghanistan. Vad säger du om att information, som du så värdesätter, blir tillgänglig för fler? Och framförallt i utvecklingsländer, som har många problem att komma till rätta med.

Det är klart att skatter kan höjas också för att dra in mer flis till staten, men då är det ju inte helt säkert att de investeras precis där man önskar. Många är hålen och fickorna för statliga pengar. Samtidigt är det en balansgång där ett för högt skattetryck leder till ökad skatteflykt och svartjobb vilket i förlängningen snarare urholkar intäkterna.

Medlem
Skrivet av Sabel1:
Skrivet av MRZnr1:
Skrivet av Sabel1:
Skrivet av MRZnr1:

Musikhjälpen. Dubbelmoral vi har. Donera lite pengar så känner du dig bättre och kan fortsätta snylta på andras bekostnad.

Det här är ändå en lite intressant inställning, som jag lagt märke till från flertalet märkliga filurer på senare tid.

Kort och gott verkar det gå ut på att måla upp generositet gentemot hjälpinsamlingar som någonting fult. Det är ju resultatet av den här inställningen, och i sig är ju det resonemanget bortom befängt.

Vad gör du själv för välgärningar som får dig att förakta människor som skänker till hjälporganisationer? Har du själv varit på plats och hjälpt till? Har du sett katastrofer med egna ögon? Tycker att folk inte är berättigade att hjälpa om de inte gör det fysiskt där det behövs? Satt dig in i hur det eventuellt kanske skulle kunna vara om man inte hade den där råflaxen som krävs för att födas i Sverige? Kärv uppväxt?

Jag ser inte ner på folk som skänker pengar. Men jag tycker systemet är fel och att dessa i så fall ska ta och lägga sin energi på att hellre påverka. Jag försöker stödja systemet så lite som möjligt och tycker jag sätter mig in i sådana här viktiga frågor mer och mer.
Det är ju inte så att dessa insamlingar gör något större skillnad i ett långsiktigt perspektiv. Men det verkar som det får folk som inte är insatta att tro att Sverige är "the good guys"! Tänk om politikerna vågade höja skatten ännu mer och gjort viktiga förändringar som gör att vi slipper utnyttja folk som jobbar gratis i andra länder. Höjt medvetenheten osv. Folk är för jäkla dumma numera i detta samhälle. Men de hänger inte med i nyheterna.
Jag tror på förändring och skulle gärna se att vi alla drog ner på vår komfort bara för att världen skulle bli mer rättvis.

Intressant att du inte ser ner på folk som skänker pengar, när du uttrycker dig föraktfullt om dem.

Så - om systemet, enligt dig, är fel. Folk borde lägga sin energi på att påverka. Är det inte det de gör, genom att bidra? Genom att signalera att det här är värt att lägga pengar på?

Ditt sätt att bidra är alltså att "sätta dig in i sådana här viktiga frågor mer och mer". Det är ju en bit på väg, men är det särskilt mycket? Folk som bidrar konkret har väl också gjort det? De går två steg, där du gått ett.

Dessa insamligar gör heller "ingenting i ett långsiktigt perspektiv", enligt dig. Har du alltid varit pessimist, eller bara blivit det? Översätter man pengar från Sverige till ett utvecklingsland så kostar saker och ting inte överdrivet mycket. I ditt fall värdesätter du information. En skola i storleksordningen sex klassrum kostar en dryg miljon att uppföra i Afghanistan. Vad säger du om att information, som du så värdesätter, blir tillgänglig för fler? Och framförallt i utvecklingsländer, som har många problem att komma till rätta med.

Det är klart att skatter kan höjas också för att dra in mer flis till staten, men då är det ju inte helt säkert att de investeras precis där man önskar. Många är hålen och fickorna för statliga pengar. Samtidigt är det en balansgång där ett för högt skattetryck leder till ökad skatteflykt och svartjobb vilket i förlängningen snarare urholkar intäkterna.

Vart vil du komma egentligen? Tycker du det är okey med insamlingar så får det stå för dig. Jag bryr mig inte om insamlingar och tycker inte det tillför något mer än att folk ska lätta sitt samvete lite mer.

12
Skriv svar