FZ firar 20 år med... The Last of Us

Robot
Medlem
FZ firar 20 år med... The Last of Us

Ett av de bättre spel jag spelat.

Medlem
Skrivet av Vinkelslipen:

Ett av de bättre spel jag spelat.

Helt klart. För min del ligger den topp 5 "all time"

Avstängd

Köpte det igen nu på PSN för PS4:an.

Dom kör Buy one get one for free till 23-24 December.

Tänkte det var tid nu att spela igenom Remastered utgåvan då jag inte kört det sen det kom ut till PS3.

Medlem

Blergh, PC Master Race :p.

Medlem

Mycket bra spel. Gillade zombiesmygandet, stämningen, allt!

Trots lustigheterna i speldesignen...

Medlem

När ni nämner bristande ansiktsuttryck osv - jag har nyligen lämnat tillbaka Dragon Age: Inq, på grund av den värsta nivån av "uncanny valley" jag någonsin sett. Detta såg dock rätt hyfsat ut...

Medlem
Skrivet av superapan:

När ni nämner bristande ansiktsuttryck osv - jag har nyligen lämnat tillbaka Dragon Age: Inq, på grund av den värsta nivån av "uncanny valley" jag någonsin sett. Detta såg dock rätt hyfsat ut...

Bioware har varit något....envisa med att animera för hand, varför förstår jag inte. Naughty Dog keyframear ansikten med om man ser till en behind the scenes men resultatet är av någon anledning så mycket bättre.

Men tydligen så har Bioware den här gången använt facial motion capture för Andromeda, efter senaste gameplay trailers.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

I mitt minne var fz-redaktionen i princip ensam om att missa spelets storhet när det släpptes. Och det håller de tydligen fortfarande grinigt kvar vid Men det är bra, man ska stå upp för sina åsikter. Hur oändligt världsfrånvända de än må vara, hehe.

Medlem

Detta var så fängslande bra första gången jag spelade det att det med lätthet hamnar på en topp3 placering av bästa spel någonsin.

Det är någonting som verkligen griper tag i en med hela storyn alltså... Tror aldrig jag fått samma wow upplevelse på ett singleplayer spel någonsin!

Kommer det en uppföljare på last of us så är ju förväntningarna skyhöga. Hoppas nästan inte det kommer för en, för då lär risken för fiasko vara hög...

Medlem
Skrivet av Davajn:

Kommer det en uppföljare på last of us så är ju förväntningarna skyhöga. Hoppas nästan inte det kommer för en, för då lär risken för fiasko vara hög...

Ähum.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20161203/the-last-of-us-2-u...

Medlem

Har väl i och för sig gått hyfsat för Drake-spelen, så ser ingen anledning till att en uppföljare skulle floppa. Själv förstod jag inte storheten i Draken, och kom aldrig så långt in i TLoU innan jag blev distraherad av annat, men gillade storyn så långt som jag kom och tyckte spelmekaniken var lika bisarrt dålig som i draken.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Troll1:

I mitt minne var fz-redaktionen i princip ensam om att missa spelets storhet när det släpptes. Och det håller de tydligen fortfarande grinigt kvar vid Men det är bra, man ska stå upp för sina åsikter. Hur oändligt världsfrånvända de än må vara, hehe.

Finns inget spel som ALLA gillar. Gott så.

Medlem

Jättebra inledning. Storyn var fantastisk. Spelmomenten var upprepande och tradiga.
Spelade klart det med en bitterljuv smak.
Rekommenderar det enbart för storyn och karaktärerna.

Redaktör
Skrivet av Troll1:

I mitt minne var fz-redaktionen i princip ensam om att missa spelets storhet när det släpptes. Och det håller de tydligen fortfarande grinigt kvar vid Men det är bra, man ska stå upp för sina åsikter. Hur oändligt världsfrånvända de än må vara, hehe.

Ditt minne sviker dig.


signatur
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Troll1:

I mitt minne var fz-redaktionen i princip ensam om att missa spelets storhet när det släpptes. Och det håller de tydligen fortfarande grinigt kvar vid Men det är bra, man ska stå upp för sina åsikter. Hur oändligt världsfrånvända de än må vara, hehe.

Finns inget spel som ALLA gillar. Gott så.

Så sant, men med en metacritic på 95/91 så får man nog säga att överväldigande majoritet har hyllat spelet. Mer så än formuleringen "Vissa tycker...andra tycker" ger sken utav.

Medlem

Pandemin slår till 2013,spelet utspelar sig alltså mestadels 20 år efter det. Alltså inte konstigt att touchscreen syns.

Medlem

Spelet blev i mitt tycke bättre och roligare när man körde på en svårare inställning så man inte hade de där rackarns fladdermusöronen.

Sedan blir jag som en grinig gubbe när man kallar detta ett zombiespel. Finns inga odöda i här inte!

Medlem

Ptja, spelmekaniken är ju verkligen inget speciellt, men allt annat i detta spelet är ju så förbannat bra. Som bäst är det när man bara kilar omkring och tar in omgivningen samtidigt som man småsnackar med Ellie.

Jag gillar Uncharted, men orkar verkligen inte hålla intresset uppe för att spela igenom det. Striderna är tråkiga. Vapnena känns som leksaker. I TLoU känns vapenstriderna tunga och skitiga tack och lov.

Och just det ja, Left Behind-tilläget är riktigt riktigt bra!

Medlem
Skrivet av laban005:

Pandemin slår till 2013,spelet utspelar sig alltså mestadels 20 år efter det. Alltså inte konstigt att touchscreen syns.

En guldstjärna till dig!

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av laban005:

Pandemin slår till 2013,spelet utspelar sig alltså mestadels 20 år efter det. Alltså inte konstigt att touchscreen syns.

En guldstjärna till dig!

Svårt att veta om du är ironisk eller inte men god jul oavsett

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Vinkelslipen:

Ett av de bättre spel jag spelat.

Helt klart. För min del ligger den topp 5 "all time"

Instämmer helt. Ligger någonstans topp 1 för min del.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar