Super Mario Run drar in över 45 miljoner kr första dygnet

Robot
Super Mario Run drar in över 45 miljoner kr första dygnet

Den rundnätte rörmokaren är lika lönsam som vanligt.

#super-mario-run


Medlem
Super Mario Run drar in över 45 miljoner kr första dygnet

Att "bara" 500 000 av 5 miljoner väljer att betala kan väl inte ses som sådär väldigt bra?

Inaktiv

Fungerar det här på iPhone 4? Använder en Samsung till vardags men har sagt iPhone liggandes hemma så skulle vara trevligt om jag kunde spela på den.

Medlem

Mest överhypade skit 2016.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Thane:

Att "bara" 500 000 av 5 miljoner väljer att betala kan väl inte ses som sådär väldigt bra?

Tio procent anses vara bra vad det gäller f2p-spel, Gamesindustry nämner bland annat en siffra på 2,2 % och då är Super Mario Run ett relativt "dyrt" mobilspel.

Vidare brukar det snackas om att 10 procent av spelarna i F2P-spel står för 90 procent av inkomsterna. Lite oklart dock om det gäller en tiondel av de som faktiskt betalar. Det kräver ju också att spelet har ytterligare mikrotransaktioner.


signatur
Inaktiv
Skrivet av NaxoS:

Mest överhypade skit 2016.

Lider du av någon demenssjukdom eller dylikt som resulterar att minnet bara räcker en vecka? För det första har jag inte upplevt en enorm hype kring SMR och för det andra No Mans Sky.

Medlem

Om det kostat 50kr, kanske minst fyra gånger så många betalat för fullständiga spelet? Intressant se hur det kommer gå på Android. Och då är spelet några månader gammalt.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Fungerar det här på iPhone 4? Använder en Samsung till vardags men har sagt iPhone liggandes hemma så skulle vara trevligt om jag kunde spela på den.

Eftersom jag själv sitter med en iphone 4 så nej det kommer inte funka pga: Kräver iOS 8.0 eller senare. Kompatibel med iPhone, iPad och iPod touch.
Iphone 4 har ej stöd för IOS 8

MEG
Medlem

Nu har jag inte köpt det själv men jag hoppas att de utökar spelet...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

100kr känns lite väl saftigt för ett mobilspel. Visserligen la jag runt hundralappen på Pokémon Go i somras men kändes värt det för att det bidrog till en satans massa joggingrundor. Det här lär ju snarare bidra till motsatsen.

Medlem

109 är spänn är nästan vad en lunch i Stockholm kostar. Men allt är ju relativt.

Medlem
Skrivet av Avedagreat:
Skrivet av grollo_92:

Fungerar det här på iPhone 4? Använder en Samsung till vardags men har sagt iPhone liggandes hemma så skulle vara trevligt om jag kunde spela på den.

Eftersom jag själv sitter med en iphone 4 så nej det kommer inte funka pga: Kräver iOS 8.0 eller senare. Kompatibel med iPhone, iPad och iPod touch.
Iphone 4 har ej stöd för IOS 8

Stämmer, däremot om du har en iPhone 4s så kommer det fungera fint då både iOS 8 och 9 har stöd för 4s

Medlem
Skrivet av MEG:

Nu har jag inte köpt det själv men jag hoppas att de utökar spelet...

Det är väl mer eller mindre bekräftat?

Gen
Medlem
Skrivet av rosski:
Skrivet av MEG:

Nu har jag inte köpt det själv men jag hoppas att de utökar spelet...

Det är väl mer eller mindre bekräftat?

Frågan är om det blir gratis eller inte.

Har man betalat så mycket för så lite kan man ju minst sagt hoppas på lite gratisbanor.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av rosski:
Skrivet av MEG:

Nu har jag inte köpt det själv men jag hoppas att de utökar spelet...

Det är väl mer eller mindre bekräftat?

Frågan är om det blir gratis eller inte.

Har man betalat så mycket för så lite kan man ju minst sagt hoppas på lite gratisbanor.

Billigare banor i mindre paket för 50kr typ.
Företag gör allt för att få folk å betala, kolla HS tex.
Ska du ha nån chans så måste du ha komplett kortlek eller hel expansion för att ha en chans i ranked i princip.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Mest överhypade skit 2016.

Super Mario Run är inget dåligt spel. Det enda negativa med det är att det inte är värt 109kr.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av NaxoS:

Mest överhypade skit 2016.

Super Mario Run är inget dåligt spel. Det enda negativa med det är att det inte är värt 109kr.

Precis, krävs bra mycket mer banor för det.
Skulle ha sagt minst det dubbla, helst mer.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Thane:

Att "bara" 500 000 av 5 miljoner väljer att betala kan väl inte ses som sådär väldigt bra?

Man försöker nog fånga upp de mest köpsugna först. Antagligen kommer spelet att reas ut under nästa år vid olika tillfällen, samt med olika pris-kap, för att successivt fånga in resten också. Alternativt lägger de till funktioner för att gradvis låsa upp spelet.

Jag tror de är väldigt nöjda med hur många som betalat för det i första vändan, om jag ska vara ärlig.

MEG
Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av Gen:
Skrivet av rosski:
Skrivet av MEG:

Nu har jag inte köpt det själv men jag hoppas att de utökar spelet...

Det är väl mer eller mindre bekräftat?

Frågan är om det blir gratis eller inte.

Har man betalat så mycket för så lite kan man ju minst sagt hoppas på lite gratisbanor.

Billigare banor i mindre paket för 50kr typ.
Företag gör allt för att få folk å betala, kolla HS tex.
Ska du ha nån chans så måste du ha komplett kortlek eller hel expansion för att ha en chans i ranked i princip.

Jag gissar på att de blir gratis, men vi får se....


signatur

Death is only the beginning

Ambassadör
Xbox

Apropå en annan tråd om vad vi gillar i spel... Den här typen av spel är fan det tråkigaste jag vet. Helt menlöst.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Thane:

Att "bara" 500 000 av 5 miljoner väljer att betala kan väl inte ses som sådär väldigt bra?

Tvärt om, det är väldigt bra siffror

Skrivet av NaxoS:

Mest överhypade skit 2016.

Haha, nej.
Det släpptes samma år som det mest överhypade spelet i historien, No Man's Sky.

Skrivet av Mordeus:
Skrivet av Thane:

Att "bara" 500 000 av 5 miljoner väljer att betala kan väl inte ses som sådär väldigt bra?

Man försöker nog fånga upp de mest köpsugna först. Antagligen kommer spelet att reas ut under nästa år vid olika tillfällen, samt med olika pris-kap, för att successivt fånga in resten också. Alternativt lägger de till funktioner för att gradvis låsa upp spelet.

Känner du till hur Nintendo säljer spel? Fullpris i flera år.

Medlem
Skrivet av mh76:

Om det kostat 50kr, kanske minst fyra gånger så många betalat för fullständiga spelet? Intressant se hur det kommer gå på Android. Och då är spelet några månader gammalt.

På Android kommer en betydligt större procent ha det fullständiga spelet.

Formuleringen valdes med noggrannhet bör tilläggas.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av Avedagreat:
Skrivet av grollo_92:

Fungerar det här på iPhone 4? Använder en Samsung till vardags men har sagt iPhone liggandes hemma så skulle vara trevligt om jag kunde spela på den.

Eftersom jag själv sitter med en iphone 4 så nej det kommer inte funka pga: Kräver iOS 8.0 eller senare. Kompatibel med iPhone, iPad och iPod touch.
Iphone 4 har ej stöd för IOS 8

Tack för svar. Gick självklart in direkt och gav lägsta betyg.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Avedagreat:
Skrivet av anon_119148:

Fungerar det här på iPhone 4? Använder en Samsung till vardags men har sagt iPhone liggandes hemma så skulle vara trevligt om jag kunde spela på den.

Eftersom jag själv sitter med en iphone 4 så nej det kommer inte funka pga: Kräver iOS 8.0 eller senare. Kompatibel med iPhone, iPad och iPod touch.
Iphone 4 har ej stöd för IOS 8

Tack för svar. Gick självklart in direkt och gav lägsta betyg.

Lägsta betyg för du inte kan spela på, nu ska vi räkna:
4s, 5, 5s, 6, 6s, 7....en 7 generationer gammal telefon!

Wtf. Ger du lägsta betyg till alla PS4 och X1 spel också för att dom inte funkar på förra generationens konsoler?

Antar även att battlefield 1 inte kommer rulla så bra på en 7 år gammal setup...

5 miljoner downloads på en dag är sjukt bra!
Enligt Wikipedia har det sålts 13,3 miljoner WiiU till runt september.
Mao så når dom drygt 1/3 så många spelare på första dagen som dom totalt sålt wiiu.

Är ju detta jag sagt länge, om Nintendo bara kunde släppa idéen om en egen konsol och istället börja producera sina spel till övriga plattformar skulle allt bli så mycket bättre.

Jag skulle köpa dom stora spelen/serierna direkt, men är inte tillräckligt värt det för att ha en till konsol i hyllan....

1
Skriv svar