Blizzard: "Ingen julserietidning i Ryssland"

KoP
Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av KoP:
Skrivet av NympH:
Skrivet av KoP:

Sorgligt att vissa inte har kommit längre i sin utveckling. Det är ju trots allt år 2016. :/

Mm, det är ju trots allt nuvarande året.

Jojo. Men med informationsflödet och makten att själv ta reda på hur saker och ting förhåller sig borde ju ge individen större makt att bilda sig en uppfattning om saker och ting = Mindre fördomar.

Förr i tiden spreds ju mycket information via hörsägen vilket ofta gav en skev bild och därmed skapade en större grogrund för fördomar.

Sådant borde knappt existera i eran vi lever i nu.

Tvärtom. Internet är en underbar plattform för desinformation. Titta bara på aftonblaskan och hatexpressen

Sant. Men man kan ju oftast ta reda på vad som är sant genom att ganska snabbt granska olika källor via internet.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av yol1982:
Skrivet av Ricomaniac:

Allt går i cykler. Idag efterfrågar folk efter en totalitär ledare som kan ordna upp den här kalabaliken.

Vilka då?
En ytterst liten skara idioter är väl inte samma sak som "folk"?

Skulle inte kalla dom idioter. Men visst - själv Tycker jag att republikaner är idioter.

Republikaner är dock i sanslöst grov majoritet så du skall nog vara försiktig med att kalla eran lilla skara för "folk".

De fåtal jag stött på under mina 34 år har haft hakkors intatuerade och/eller ytterst lite hår och väldigt aggresiva.

phi
Medlem
Skribent

Religiös fanatism är inte min favoritingrediens i en stormakt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Republikaner. Nej Tack. Hakkors, kängor och rakat huvud använder jag ej. Och jo... vi är folk.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Republikaner. Nej Tack. Hakkors, kängor och rakat huvud använder jag ej. Och jo... vi är folk.

Det är dom eenda jag stött på av ert folk bland mitt folk dvs. det svenska folket.

Du använder ordet folk fel, stödet för totalitär regi av vårt land är försvinnande litet och i regel begränsat till en liten grupp konspiratoriska människor som okritiskt söker att bekräfta sina idéer i sitt informationsflöde och förkastar allt annat.

Det är ofta väldigt vanligt att dom uttrycker förlöjligande benämningar på informationskällor som uttrycker åsikter som inte stämmer överens med deras egna och nyheter som inte passar deras agenda.
Det totalt övertygen om att dessa(ofta oseriösa kvällstidningar) ensamma styr Sverige.

Smått otroligt egentligen.

Vet inte riktigt varför jag skrivit så här långt faktiskt, du kommer ta till dig exakt 0 av det.

Medlem
Skrivet av yol1982:
Skrivet av Ricomaniac:

Republikaner. Nej Tack. Hakkors, kängor och rakat huvud använder jag ej. Och jo... vi är folk.

Det är dom eenda jag stött på av ert folk bland mitt folk dvs. det svenska folket.

Du använder ordet folk fel, stödet för totalitär regi av vårt land är försvinnande litet och i regel begränsat till en liten grupp konspiratoriska människor som okritiskt söker att bekräfta sina idéer i sitt informationsflöde och förkastar allt annat.

Det är ofta väldigt vanligt att dom uttrycker förlöjligande benämningar på informationskällor som uttrycker åsikter som inte stämmer överens med deras egna och nyheter som inte passar deras agenda.
Det totalt övertygen om att dessa(ofta oseriösa kvällstidningar) ensamma styr Sverige.

Smått otroligt egentligen.

Vet inte riktigt varför jag skrivit så här långt faktiskt, du kommer ta till dig exakt 0 av det.

En del var korrekt. En del var inte det. Och sen beror det på hur man tolkar visa information. För mig behöver informationen bara stämma till 10 procent för att den ska gång hand med min vision om saker och ting. Och sen kanske inte jag ingår i det folk som vill ha en totalitär makt. Jag har ganska mycket liberalt. Jag är kluven där faktiskt. Slåss med mig själv.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Religiös fanatism är inte min favoritingrediens i en stormakt.

Menar du att Ryssland kännetecknas av dylik fanatism? Det var en något sällsynt åsikt.

Inaktiv
Skrivet av aholman:

Varför släppa nåt i ryssland. Sanktionera sönder landet till befolkningen gör revolution igen

Du önskar alltså misär för >140 miljoner människor därför att dataspel censurerar inslag av homosexuella karaktärer?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Religiös fanatism är inte min favoritingrediens i en stormakt.

Men den är ju dock en av dom viktigaste ingredienserna i en stormakt...

Medlem

Känns ändå som att det är väldigt lite jämfört med saudi.
Där straffen för bögeri är: Fines, floggings, prison time up to life, torture, chemical castrations,[1] whipping, torture, and/or death penalty on first offense. People convicted twice face execution. Vigilante executions are very common as well,[2] especially by families who want to "save face". The police participate in executions/torture or turn a blind eye to it.[3] Islamic Sharia law is strictly and emphatically applied.

Men titta på ryssen.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Känns ändå som att det är väldigt lite jämfört med saudi.
Där straffen för bögeri är: Fines, floggings, prison time up to life, torture, chemical castrations,[1] whipping, torture, and/or death penalty on first offense. People convicted twice face execution. Vigilante executions are very common as well,[2] especially by families who want to "save face". The police participate in executions/torture or turn a blind eye to it.[3] Islamic Sharia law is strictly and emphatically applied.

Men titta på ryssen.

Så det skulle försvara Ryssland menar du?

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Loltron:

Känns ändå som att det är väldigt lite jämfört med saudi.
Där straffen för bögeri är: Fines, floggings, prison time up to life, torture, chemical castrations,[1] whipping, torture, and/or death penalty on first offense. People convicted twice face execution. Vigilante executions are very common as well,[2] especially by families who want to "save face". The police participate in executions/torture or turn a blind eye to it.[3] Islamic Sharia law is strictly and emphatically applied.

Men titta på ryssen.

Så det skulle försvara Ryssland menar du?

Hemskt med censur, sure. Men jag ser ingen säga något om alla regimer som telia sonera hjälper.

I övrigt är det ju inrikes politiskt för dom, kanske blir protester etc. all lycka till på det.
Sen tycker jag att det är larvigt obvious vilket finger pekande det vart på ryssland efter att dom gick in i syrien.
Känner några syrier här i hemstaden, och dom säger att deras vänner hemma älskar ryssen för att dom skapar stabilitet.

Medan Saudi är med och finansierar dessa salafist rebellgrupper, som enligt dessa personer från syrien är lika illa som isis. Dom kallar vi "moderata" rebeller, och hatar ryssen.

Så om något tycker jag att vi lika gärna lägga näsan i blöt hos saudi deras inrikes politiska situation lever ju i totala shackles jämfört med rysslands, undrar om någon homosexuell blev avrättad idag kanske.

12
Skriv svar