Här är första bilden från alien-världen Xen i Black Mesa

Robot
Här är första bilden från alien-världen Xen i Black Mesa
Medlem
Här är första bilden från alien-världen Xen i Black Mesa

Har aldrig tyckt om Xen-världen i HL. Känns som att vara fast i en svävande tjocktarm. Men av att döma av bilden så ser det inte allt för taskigt ut.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Har aldrig tyckt om Xen-världen i HL. Känns som att vara fast i en svävande tjocktarm. Men av att döma av bilden så ser det inte allt för taskigt ut.

Haha :P. Jag tyckte det var lite uppfriskande med Xen, och tyckte det var bra att dom inte gjorde den delen så lång. Nästan som att dom fattade att det inte var jätte kul att vara där.

Medlem

Black Mesa var det första spel jag tänkte köpa när rean sparka igång men avaktade då det var early access och inte klart, fast är det bara Xen delen som inte är färdig blir det köp!

Medlem

Många kritiserade Xen när det begav sig för att det var ett väldigt billigt slut på en sån i övrigt bra story och jag håller faktiskt med till viss del; Det var uppenbart att de inte kom på något bra slut på spelet och Xen kändes väldigt snabbt ihopslängt.
Jag hade dock aldrig något emot Xen, tyckte det var ganska coolt den korta tid man var där.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Många kritiserade Xen när det begav sig för att det var ett väldigt billigt slut på en sån i övrigt bra story och jag håller faktiskt med till viss del; Det var uppenbart att de inte kom på något bra slut på spelet och Xen kändes väldigt snabbt ihopslängt.
Jag hade dock aldrig något emot Xen, tyckte det var ganska coolt den korta tid man var där.

Snabbt ihopslängt billigt slut är en bra summering av det ärligt talat. Jag tycker själv att spelet är genuint bättre utan den delen helt och hållet.

Skrivet av abso:

Black Mesa var det första spel jag tänkte köpa när rean sparka igång men avaktade då det var early access och inte klart, fast är det bara Xen delen som inte är färdig blir det köp!

Det är bara xen som inte är klart, resten av spelet är alldeles alldeles underbart.

Medlem

Ja och låt dem ta son tid. Har köpt early access och kört igenom ett par versioner av spelet och det är helt brilliant. Om de lyckas tillföra samma kvalité till den omarbetade versionen av Xen så blir jag enormt glad.

Jävlar vad duktiga de är.


signatur

P.L.U.R

Medlem

När jag läser en nyhet om ett spel/expansion/dlc/patch eller mod, så vill jag ju ha det NU!
Inte vänta flera veckor eller månader.

Jag hatar att vänta.
Då kan det bli att jag skiter i det istället.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av abso:

Black Mesa var det första spel jag tänkte köpa när rean sparka igång men avaktade då det var early access och inte klart, fast är det bara Xen delen som inte är färdig blir det köp!

Det är bara xen som inte är klart, resten av spelet är alldeles alldeles underbart.

Helt rätt. bare å köp. Early Access är endast pga att Xen inte är klart.

Black Mesa är verkligen awsome med tanke på att original grafiken i HL1 har 18 år på nacken STÖRT va länge sen det kom ut om man tänker efter O_O

Medlem
Skrivet av abso:

Black Mesa var det första spel jag tänkte köpa när rean sparka igång men avaktade då det var early access och inte klart, fast är det bara Xen delen som inte är färdig blir det köp!

Helt klart värt att köpa med eller utan Xen, så sinnessjukt välgjord remake på originalet!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Har aldrig tyckt om Xen-världen i HL. Känns som att vara fast i en svävande tjocktarm. Men av att döma av bilden så ser det inte allt för taskigt ut.

Instämmer, var aldrig glad för Xen heller men det ser ut som dessa förbättrar en hel del.

Medlem

Börjar första delen av Black Mesa bli färdig, dvs. allt som sker i den vanliga världen? I min mening slutar HL1 när man kliver in i alien-världen.. så att den inte är färdig gör mig inte så mycket. Skulle dock vilja återuppleva allt fram dit


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Börjar första delen av Black Mesa bli färdig, dvs. allt som sker i den vanliga världen? I min mening slutar HL1 när man kliver in i alien-världen.. så att den inte är färdig gör mig inte så mycket. Skulle dock vilja återuppleva allt fram dit

Den är klar sedan länge. Och extremt välpolerad.

När man säger att det var bättre förr inom shooter genren så menar man black Mesa.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Nomman:

Börjar första delen av Black Mesa bli färdig, dvs. allt som sker i den vanliga världen? I min mening slutar HL1 när man kliver in i alien-världen.. så att den inte är färdig gör mig inte så mycket. Skulle dock vilja återuppleva allt fram dit

Den är klar sedan länge. Och extremt välpolerad.

När man säger att det var bättre förr inom shooter genren så menar man black Mesa.

Najs! Det blir ett köp


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Kommer ni ihåg buggen i Warez versionen ?
Att man inte kunda döda spindelbossen hur mycket man än bombade hans pungsäck?

När man äntligen kunde köpa spelet i butik fixade man med save filerna och klarade spelet!

Vilka tider....

Väldigt spänd på Xen! Half-Life har man ju spelat en herrans massa gånger under åren och "Black Mesa" i både gratis och betal-version.

Fast just XEN...den aspekt som oftast ses som den sämsta, är också den del av Half-Life serien som jag haft allra minst kontakt med. Tror faktisk att jag aldrig spelat igenom den delen av spelet mer än högst 2 ggr och senast var nog någon gång mellan 2000-2004, så mitt minne av alien-världen är minst sagt diffust. Följaktligen, så är det också den del av "Black Mesa" som faktiskt lockar allra mest.

Medlem

Jag tyckte Xen var spännande. Man visste aldrig när man skulle få ammunition men du blev fortfarande attackerad hela tiden. Såg inget fel storymässigt heller

Coolt!

MEG
Medlem

Tycker de borde göra en egen tolkning av Hl3


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Xen gjorde verkligen då att jag tappade lusten att spela vidare, känner samma nu så många år senare det är verkligen inget som lockar....

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Xen gjorde verkligen då att jag tappade lusten att spela vidare, känner samma nu så många år senare det är verkligen inget som lockar....

Om jag inte har fel så tycker Black Mesa Source utvecklarna detsamma, därför tiden det tagit att utveckla den biten(dvs de gör om stället rätt rejält så det ska vara lite mer spännande).

Skrivet av Bojkott:

Har aldrig tyckt om Xen-världen i HL. Känns som att vara fast i en svävande tjocktarm. Men av att döma av bilden så ser det inte allt för taskigt ut.

Håller med dig, men samtidigt så var det så nytt på den tiden det begav sig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar