Dator hackar till med 25 sec mellanrum

Medlem
Dator hackar till med 25 sec mellanrum

Det är något med mitt win 10 som är fel, med 25 sec mellanrum hackar datorn till, om jag har en mapp öppen, och skrollat ner, så hoppas jag auto högst upp i mappen. Detta felet gör också att det hackar till rejält när jag spelar, förutom forza horizon 3. Problemet verkar inte bli i appar lr i externa prog så som firefox.
Först uppdaterade jag bara datorn från win 8.1 till win 10 och märkte felet direkt innan jag ens hade installerat något alls program. Körde så ett tag och tröttnade och gick tillbaka till win 8.1. Men när fh3 släpptes så blev det ett nytt försök, tänkte att det kanske blev nå fel någon stans i uppdateringen. Så gjorde en helt clean install med formatering av rubbet på operativsystem disken.
Men fan, samma sak igen. Kör win 10 pro.
Det beror alltså på något med win 10, har bytt både cpu, och grafikkort pga behov, men det åtgärade ej felet, vilket jag lite förstod också när win 8,1 funkar felfritt.
Har som sagt inget att göra med något jag installerat, då felet fanns direkt vid nyinstall.
Märker inget när jag lyssnar på musik, kollar film. Men det är ju externa prog, som ej verkar påverkas.
Har varit i kontakt med Microsoft utan resultat. Körde på felsökningar bara.
Vad fan gör man?

Medlem

Låter som problem med drivrutiner för någonting. Kollat så att du har senaste?
Kolla även upp ifall det finns några chipset drivisar för ditt moderkort.

Lite detaljerade specs hade även hjälpt för att lösa problemet.

Medlem

Det är Explorer.exe det är något med. Stänger jag av den när jag spelar så funkar det, upptäckte jag nu genom ett tips.

Medlem

Mjo, men anledningen till att explorer fuckar ur är troligtvis ett drivrutinsproblem. ^^,

Så kolla närmare på det så att du faktiskt kan fixa orsaken och inte symptomen.

Medlem

Fick liknande problem när jag uppgraderade från 8 till 10. Försvann med clean install och det berodde mest troligt på något problem med drivrutiner från w8 som följde med.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Finns någon refresh install på windows 10. Vet inte om det hjälper, men kan ju prova om du har massa du vill spara på din disk.

Medlem

Jag skrev att jag gjorde en clean install i försök nr 2. Alla drivare är uppdaterade, grafikort o processor utbytt, Var inget fel med det.

Medlem

Vad har du för hårdvara?
Upplevde själv att inte all hårdvara ville leka med Win10, fick köpa nytt och sedan har en clean install rullat på som tåget.
Alla drivare till moderkort installerade och uppdaterade förmodar jag?
I annat fall kan det vara en hårddisk som börjar ge sig och inte hinner med, hade liknande problem när en HDD var på väg att ge sig i en annan dator.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Var mitt bildspel på skrivbordet som var boven!

1
Skriv svar