Fråga om hemmabio ljud till pc.

Medlem
Fråga om hemmabio ljud till pc.

Tjenare!

Jag undrar om det är möjligt att koppla in mitt ljudsystem via hdmi 1.3 från min förstärkare som är sony str-dn1040. Tänker att jag vill skicka bild genom min displayport anslutning till min monitor som jag har nu att skicka enbart ljudet via en av hdmi utgångarna till förstärkaren.

Är det möjligt att ha två utgångar på min gpu använda samtidigt och till två olika saker?

Påverkare det något negativt när jag spelar vilket är mitt huvudsyfte med detta eftersom mina turtle beach px24 har gott sönder. Sen har jag en medfödd hörselskada på ena örat så hörlurar är tyvärr inte det lämpligaste eftersom den är rätt känslig.

Mvh


signatur

Infestissumam

Medlem

Med mitt R9 290x var det aldrig några problem med det men vet att mitt GTX 970 beroende på drivrutiner haft problem när jag haft 3 skärmar och försökt få ut ljud genom HDMI.

Du kan väl testa?
Bara högerklicka på högtalarikonen och välja uppspelningsenheter och välja din HDMI enhet som standardkälla för ljud.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Om det inte funkar kan du ju köra ljudet digitalt via S/PDIF (Optiskt eller Coaxialt) som de flesta moderkort/ljudkort har.


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Med mitt R9 290x var det aldrig några problem med det men vet att mitt GTX 970 beroende på drivrutiner haft problem när jag haft 3 skärmar och försökt få ut ljud genom HDMI.

Du kan väl testa?
Bara högerklicka på högtalarikonen och välja uppspelningsenheter och välja din HDMI enhet som standardkälla för ljud.

Funderar på det, blir att tänka ut lite ommöblering först eftersom dom inte är uppe nu utan står i förvaringsrummet. Tackar för svaret!


signatur

Infestissumam

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Om det inte funkar kan du ju köra ljudet digitalt via S/PDIF (Optiskt eller Coaxialt) som de flesta moderkort/ljudkort har.

Glömde nämna att jag har Msi H97 Gaming 3 moderkort, har testat minns jag för en lång tid sen men då fick jag bara ut stereo ljud. Kunde inte hitta någon annan lösning just då. Om det går så var det förmodligen något enkel som jag totalt missade, vilket är vanligt när det gäller mig! Tackar för svaret!


signatur

Infestissumam

Medlem
Skrivet av Infestissumam:
Skrivet av Kvadruppelmas:

Om det inte funkar kan du ju köra ljudet digitalt via S/PDIF (Optiskt eller Coaxialt) som de flesta moderkort/ljudkort har.

Glömde nämna att jag har Msi H97 Gaming 3 moderkort, har testat minns jag för en lång tid sen men då fick jag bara ut stereo ljud. Kunde inte hitta någon annan lösning just då. Om det går så var det förmodligen något enkel som jag totalt missade, vilket är vanligt när det gäller mig! Tackar för svaret!

Ska finnas en toslink-utgång på moderkortet, se bifogade bilden. Har gjort en röd liten ring runt den

Kabeln du ska ha ser ut såhär:
[https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/...]


signatur

no remorse

1
Skriv svar