Star Citizen-fuskare perm-bannas utan återbetalning

Robot
Medlem
Star Citizen-fuskare perm-bannas utan återbetalning

Varför behöver de fuskskydd i Squadron 42? Som jag förstår det så är det endast singleplayer.

Sen var det gäller fuskare, nu i alphan tycker inte jag det spelar så stor roll, det är nästan bra att folk fuskar så de kan framställa ett bra skydd. Men permanenta avstängningar är lite hårt i detta stadiet i utvecklingen, hellre att de får en varning och kanske kan förklara hur de gjorde så tror jag det i slutändan kan löna sig mer.

ELF
Medlem

Mycket bra. Permaban är det enda rätta vid fusk online. Hoppas de skriver detta tydligt så folk inte kan komma och kräva pengarna tillbaka.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

eld
Medlem
Skrivet av Fiddi:

Varför behöver de fuskskydd i Squadron 42? Som jag förstår det så är det endast singleplayer.

Jag tror man kan få små belöningar i star citizen om du kör igenom squadron 42 i uppkopplat läge så som jag förstått det.

Medlem

Ni glömde alternativet

"Jag har det, men det är så tråkigt så jag spelar det år 2022 när det är färdigt."


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

MEG
Medlem

Bara inte oskyldiga åker dit...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Så länge dom inte är lika trigger-happy som Rockstar, så.

Medlem

Blir juh bara bättre å bättre detta, straffa dom hårt som fan dom satarna som fuskar. ni får min röst om att leka judge dread och ge dom hårdaste straffet direkt ^^

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Ni glömde alternativet

"Jag har det, men det är så tråkigt så jag spelar det år 2022 när det är färdigt."

Detta. Jag har spelet, tänker vänta tills det är "klart".

Redaktör
Skrivet av superapan:
Skrivet av Nocturnal77:

Ni glömde alternativet

"Jag har det, men det är så tråkigt så jag spelar det år 2022 när det är färdigt."

Detta. Jag har spelet, tänker vänta tills det är "klart".

Kom på det försent, och kan inte ändra i efterhand. Sorry.


signatur
Medlem

Om de kräver filmbevis, så bör de också ha inbyggd inspelning iho

Testpilot

Bra , fuskare kommer inte ändra beteende oavsett om det är en Alphaversion de spelar eller det färdiga spelet.

Medlem

Klart man ska få fuska om det är ett singleplayer spel


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det är i Star Marine det fuskas, dvs den nya shooterdelen. Vore väl lite konstigt om de krävde videobevis på fusket från singlespelare. "Jo det var så här att jag kom på mig själv med att fuska, här har ni en video på incidenten".

Star Marine trailer: https://www.youtube.com/watch?v=if3E9QYhQ88

Inaktiv
Skrivet av Fiddi:

Varför behöver de fuskskydd i Squadron 42? Som jag förstår det så är det endast singleplayer.

Sen var det gäller fuskare, nu i alphan tycker inte jag det spelar så stor roll, det är nästan bra att folk fuskar så de kan framställa ett bra skydd. Men permanenta avstängningar är lite hårt i detta stadiet i utvecklingen, hellre att de får en varning och kanske kan förklara hur de gjorde så tror jag det i slutändan kan löna sig mer.

Men även om spelet är i alpha så sabbar fuskare upplevelsen för de som spelar legit. Borde vara nolltolerans mot fusk i alla spel.
Tycker straffet är bra. Om de bryter användaravtalet får de betala för det, i riktiga pengar om de vill spela igen.
Att tillverka fusk för ett spel utan fuskskydd är heller inte speciellt svårt, och de flesta använder någon annans fusk.
Tycker själv man borde ip-banna och hardware-banna alla fuskare i alla spel men företag som Valve tänker väl mer att de kan fortsätta tjäna pengar, även på fuskare.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Varför behöver de fuskskydd i Squadron 42? Som jag förstår det så är det endast singleplayer.

Sen var det gäller fuskare, nu i alphan tycker inte jag det spelar så stor roll, det är nästan bra att folk fuskar så de kan framställa ett bra skydd. Men permanenta avstängningar är lite hårt i detta stadiet i utvecklingen, hellre att de får en varning och kanske kan förklara hur de gjorde så tror jag det i slutändan kan löna sig mer.

Man gör en tydlig markering att fuskare är toxic och icke är välkomna i communityn. Vilket är helt rätt.
Skulle gärna se att valve tex ändrade sin policy och bannade creditkortet som köpt det cs go som det fuskades på, eller bannade serienumret i moderkortet. Är ett jäkla slöseri med tid att sitta och spela competetive tex när någon fuskar.

Speciellt när dom bara köper nytt konto och fortsätter.

Medlem

Utvecklare/utgivare skapar inte lagar, om ett land har andra lagar så kommer dessa alltid överskrida alla "avtal". EU verkar anse att detta är olagligt och om så är fallet gäller inte detta för länder som är med i EU.

Medlem

Min PC är sex år gammal. Tror inte ens det är lönt att skaffa Star Citizen innan jag uppgraderar den.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Ni glömde alternativet

"Jag har det, men det är så tråkigt så jag spelar det år 2022 när det är färdigt."

Nu är du väl lite optimistisk, spelet lär ju inte vara färdigt förrän tidigast 2027. Någon måste ju köra en modern Duke Nukem Forever.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Min PC är sex år gammal. Tror inte ens det är lönt att skaffa Star Citizen innan jag uppgraderar den.

Du kan ha din PC i 6 år till innan Star Citizen närmar sig beta-fas.

k3m
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Klart man ska få fuska om det är ett singleplayer spel

självklart

Medlem

Varför anses detta som "hårda bud"?
Alla andra, mindre straff är fullständigt oacceptabla.

DICE, lär er!


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Utvecklare/utgivare skapar inte lagar, om ett land har andra lagar så kommer dessa alltid överskrida alla "avtal". EU verkar anse att detta är olagligt och om så är fallet gäller inte detta för länder som är med i EU.

Det beror helt på vilken lag man hänvisar till. Vissa lagar går att avtala bort, medan andra gäller trots avtal.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

Fusk är fusk oavsett vad man gör. Sitter och spelar hemma ouppkopplad så kan det vara OK, men så fort spelet är beroende av en onlinedel som påverkar andra så skall det vara nolltolerans på fusk. Så tycker det är helt perfekt av CIG att permabanna alla som fuskar. Skickar också en tydlig signal att de inte tolererar förfarandet.

Medlem

Skulle behövas på alla Online spel.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Nocturnal77:

Ni glömde alternativet

"Jag har det, men det är så tråkigt så jag spelar det år 2022 när det är färdigt."

Nu är du väl lite optimistisk, spelet lär ju inte vara färdigt förrän tidigast 2027. Någon måste ju köra en modern Duke Nukem Forever.

2027 så kommer det tyvärr se ut som DNF, jämfört med moderna spel...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Geforce experience har ju en recorder där du kan spela in löpande så som ps4an gör, har inte amd något liknande? Geforce experience inspelningsfunktion verkar inte så krävande, så tycker detta är något alla borde ha och ställa in

ELF
Medlem
Skrivet av Smoo87:

Geforce experience har ju en recorder där du kan spela in löpande så som ps4an gör, har inte amd något liknande? Geforce experience inspelningsfunktion verkar inte så krävande, så tycker detta är något alla borde ha och ställa in

Jo, AMD fick det för inte så länge sedan. Har inte testat så kan inget säga om det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

1
Skriv svar