Därför är Half-Life 3 inte klart

Robot
Därför är Half-Life 3 inte klart

Anonym källa hävdar att det aldrig kommer bli klart.

#half-life-3


Medlem
Därför är Half-Life 3 inte klart

Fuktit

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Eight08:

Fuktit

Fuktikt till och med. Korrigerat


signatur
Inaktiv

Alternativ nr 4: Jag bryr mig inte ens. Alternativ nr 3 antyder att man en gång brytt sig.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_319742:

Alternativ nr 4: Jag bryr mig inte ens. Alternativ nr 3 antyder att man en gång brytt sig.

Avant garde!


signatur
Medlem

Några människor fick Trump som president, nog ska vi andra få ersättning i form av Half Life 3!

Medlem

Lyckan om det visar sig att den före detta anställda aldrig jobbat på Valve och man kan återfå hoppet..

ELF
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Eight08:

Fuktit

Fuktikt till och med. Korrigerat

Till och med fuktigt. Hopas jag itne stavade fell någostans nu. De skulee va jenerande.

PS.
Självklart så hoppas man ju på en till episod eller ett tredje spel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Känns ganska uppenbart att Valve släpper orange box 2 med L4D3, HL3 samt Portal 3.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Några människor fick Trump som president, nog ska vi andra få ersättning i form av Half Life 3!

Det var i ett demokratiskt val. Skulle "vi" får rösta om Half-Life 3 skall släppas eller ej, så skulle det nog göra det.

Medlem

Sjukt missvisande rubrik. Anledningen till att det inte är klart är för att det inte ens existerar.

Medlem
Skrivet av neocon:

Om man nu inte har några seriösa försök på gång att skapa Half-Life 3, varför i HELVETE är man inte mer öppna med det då så att folk slipper få falska förhoppningar hela tiden? Det, om något, är förjävligt!

Har du ens läst artikeln? Det är ju precis vad de är, de har flertalet gånger sagt rakt ut att HL3 INTE finns på kartan, och antagligen inte kommer göra det heller.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Några människor fick Trump som president, nog ska vi andra få ersättning i form av Half Life 3!

Att få ett halvliv som president *är* episode 3. Denna gång i survival mode, no saving allowed.

Medlem

Har alltid antagit att Valve's företagsstruktur ligger bakom mycket av det som inte händer hos Valve. Jag har gett upp hoppet. Valve gör inget så länge de tjänar pengar på Steam. Om dom gör något så är det kassa idéer som handkontroll, big picture eller steammachines. Om jag ska vara helt ärlig så förtjänar inte Valve våra pengar, så som dom behandlar sina fans.

Medlem

Det är såklart helt upp till Valve att göra de spel de vill göra. Vill de inte göra fler HL så behöver de inte.

Men om man avslutar ett spel med en cliffhanger så får man väl ta och avsluta serien! Det kan säga vad de vill men det är oförskämt mot sina fans att göra så här. Det är väl trots allt HL som gjort dem stora.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Om Valve är smarta så släpper de en spinoff-titel där man får spela som Alyx och Dog innan de ger sig på ett fullskaligt Half-Life 3. Med hjälp av den kritik de får av spinoff-titeln så kan de forma ett HL3 som förhoppningsvis kan leva upp till förväntningarna.

I år så blir det 10 år sedan som Episode 2 släpptes, och HL3 har nått en helig status på nätet. Därför så borde Valve vara försiktig med just 3:an, och då tycker jag att en spinoff vore mest lämplig, och Alyx och Dog är perfekta karaktärer för en spinoff.

Medlem

Gör Valve spel ens längre?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dudinkalv:

Sjukt missvisande rubrik. Anledningen till att det inte är klart är för att det inte ens existerar.

Jag tycker nog att "sjukt missvisande" är en missvisande beskrivning. Även anledning du själv skriver är ju precis varför det inte är klart. En mer djupgående förklaring går att hitta i citaten, att Valves företagsstruktur inte lämpar sig. Hade de haft en bönräknade i företagsledningen hade vi spelet Half-Life 4 vid det här laget.


signatur
Medlem

Om det någon gång släpps så är chansen stor att det blir ett misslyckande som Duke Nukem.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dudinkalv:

Sjukt missvisande rubrik. Anledningen till att det inte är klart är för att det inte ens existerar.

Jag tycker nog att "sjukt missvisande" är en missvisande beskrivning. Även anledning du själv skriver är ju precis varför det inte är klart. En mer djupgående förklaring går att hitta i citaten, att Valves företagsstruktur inte lämpar sig. Hade de haft en bönräknade i företagsledningen hade vi spelet Half-Life 4 vid det här laget.

Jag håller inte med dig.
Att skriva "Därför är detta inte klart" syftar helt klart på att objektet i första hand existerar.

Det är som att säga "Därför äter rosa köttätande elefanter inte myggor". Säger du det till någon tar den för givet att du i första hand påstår att rosa köttätande elefanter existerar. Det får det bara att låta som ett dumt skämt.

Medlem

Hmm.. Ja, det kanske är dags att sluta vänta på Half-Life 3 nu. Som källan nämnde så kör Valve på där det händer grejjer. En SP-fokuserad shooter är verkligen inte där det händer just nu. Och det medans VR, "kampen för att förena gaming" (alltså att försöka skapa någon sorts universal/heltäckande spelkonsoll), competitive multiplayer och utvecklingen av nya distributionskanaler/metoder brinner glödhett. Svårt att se att dom mitt uppe i allt det skulle dedikera säkert iaf hälften av sin stab för att göra en SP shooter.

It saddens me to say it men jag tror att Valve har blivit för stora för Half-Life. Dom är i framkant för utvecklingen av hela spelindustrin, att lätta på det för att göra 1 spel är nog svårmotiverat i det läget.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag tror att 3:an kommer att komma någon gång. Alltså som en uppföljare, inte som episod 3. Kanske inte snart, utan om kanske flera år, när rätt tid är inne. Folk älskar comebacks, men de måste komma i rätt tid och med rätt idé. HL3 har vääääldigt mycket att leva upp till och att leverera. Samtidigt som HL3 behöver vara något nytt, för att få samma eller kanske större genomslagskraft som 1:an och 2:an hade. För Valve vill ju inte komma med HL3 och låta det vara mediokert eller något klyschigt som vi redan sett.

Antaglien behöver spelet komma i ett annorlunda utförande också. Half Life 3 kanske inte kan vara lika linjärt och nivåbaserat som tidigare, t ex. Kanske behöver spelet implementeras med någon form av multiplayer inbakat i singleplayern, men på något innovativt sätt utan att det för den sakens skull tar bort "Half Life"-känslan.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Tre stora citattecken i artikeln - Half life 3 confirmed.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dudinkalv:

Sjukt missvisande rubrik. Anledningen till att det inte är klart är för att det inte ens existerar.

Jag tycker nog att "sjukt missvisande" är en missvisande beskrivning. Även anledning du själv skriver är ju precis varför det inte är klart. En mer djupgående förklaring går att hitta i citaten, att Valves företagsstruktur inte lämpar sig. Hade de haft en bönräknade i företagsledningen hade vi spelet Half-Life 4 vid det här laget.

Jag håller inte med dig.
Att skriva "Därför är detta inte klart" syftar helt klart på att objektet i första hand existerar.

Det är som att säga "Därför äter rosa köttätande elefanter inte myggor". Säger du det till någon tar den för givet att du i första hand påstår att rosa köttätande elefanter existerar. Det får det bara att låta som ett dumt skämt.

Det är okej. Inte för att du gör en ganska märklig jämförelse, utan för att man får tycka olika.


signatur
Medlem

Att göra Half Life 3 är en enorm risk då folk har sjuka förväntningar (Duke Nukem Forever någon?). Därför lär det inte bli aktuellt förrän Valve kan visa upp något lika intressant som the gravity gun och fysik var när de gjorde tvåan.

Inaktiv

Jag vill ha ett HL3!

* lämna det bakomflutna före dig

Medlem

Riktigt jäkla dålig stil av Valve anser jag, då de skiter i att ge ut världens bästa titel. Gabe Newell vill bara håva in cash på sitt Steam. Hade det varit någon "gamer" i honom så hade de fan släppt Half-Life 3 också. Denna historia är så jädrans tragisk i "TV-spels mått"...

Och det där med "achievements" i Steam då man måste betala för att kunna komma upp i level är fan bedrövligt. På deras Q&A på hemsidan så menar de på att TV-spel ska vara roligt att spela och inte ett tvång, så därför har de val att inte ha som Xbox eller PlayStation har där man förtjänar sina prestationer. Valve är snyggt giriga så att det lyser om de... tråkigt...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Personligen, så tycker jag den här informationen känns väldigt..."Duh!". Alltså, om man samlade ihop 10 personer som inte hade något direkt med Valve att göra och bad dom gissa/spekulera angående HL3, så tippar jag på att 7/10 skulle ha skrivit något väldigt snarlikt innehållet i det här mailet.

Eller? Själv skulle jag i alla fall ha skrivit i stor sett samma sak som mitt eget oinsatta: "Clueless Guessing".

Medlem

Skit i trean och släpp fyran ist! Hypen är kvar och vi får ett nytt spel. Alla vinner!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Eight08:

Fuktit

Fuktikt till och med. Korrigerat

Men ett "fptt ett avlut" har fortfarande smugit sig in.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

123
Skriv svar