Ny version av modden som vill göra The Witcher 3 lika snyggt som den berömda E3-trailern

Medlem

Rekommenderar att sätta Shadow på Low då det inte gör någon skillnad förutom i stillbild.

Man sparar lätt 20+ FPS på det.

Värr att pröva oavsett rig.


signatur

Ordo Ab Chao

Gen
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Gen:

Trailern såg självklart supersnygg ut men svårt att jämföra utan SbS.

Skrivet av Dres81:

Jag antar dubbla GTX 1080 för få 60 FPS flytande.

Vi får väl se men saker som "increased view distance" är sällan något grafikkortet uppskattar

Det är det jag menar kör nu med dubbla GTX 980 ti o kör allt maxxat får 50 till 80 fps

Då har du jävligt bra GTX 980 Ti

40-60 fps och långt ifrån allt på max.

Samma här. 40-60 fps och långt ifrån max. Samma som förra aldrig på något krävande ställe i spelet utan mest i skogen och tittar halvt ner i backen.

Det har nog blivit lite missförstånd här.

Dres81:s post jag citerade innehöll inte information om att han lirade i 4K, däremot ser jag nu att han skrev det i posten ovanför vilket jag missade första gången.

Du däremot missade att jag skrev att jag hade ett överklockat 1080 och inte 980Ti.

Jag har inte testat att köra i 4K och vill heller inte göra det eftersom jag är säker på att inte kunna hålla 60fps på Ultra (vilket är mitt mål om jag ska lira på TVn). Däremot funderar jag på att skaffa 1080Ti och det kortet kanske orkar köra Witcher 3 i Ultra @4K.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Gen:

Trailern såg självklart supersnygg ut men svårt att jämföra utan SbS.

Skrivet av Dres81:

Jag antar dubbla GTX 1080 för få 60 FPS flytande.

Vi får väl se men saker som "increased view distance" är sällan något grafikkortet uppskattar

Det är det jag menar kör nu med dubbla GTX 980 ti o kör allt maxxat får 50 till 80 fps

Då har du jävligt bra GTX 980 Ti

40-60 fps och långt ifrån allt på max.

Samma här. 40-60 fps och långt ifrån max. Samma som förra aldrig på något krävande ställe i spelet utan mest i skogen och tittar halvt ner i backen.

Det har nog blivit lite missförstånd här.

Dres81:s post jag citerade innehöll inte information om att han lirade i 4K, däremot ser jag nu att han skrev det i posten ovanför vilket jag missade första gången.

Du däremot missade att jag skrev att jag hade ett överklockat 1080 och inte 980Ti.

Jag har inte testat att köra i 4K och vill heller inte göra det eftersom jag är säker på att inte kunna hålla 60fps på Ultra (vilket är mitt mål om jag ska lira på TVn). Däremot funderar jag på att skaffa 1080Ti och det kortet kanske orkar köra Witcher 3 i Ultra @4K.

Tror att gtx 1080 ti som kommer, kommer att klara 4k dock inte i ultra.

Nä sen skrev jag till det då jag glömde nämna att jag spelade i 4k också så lite mitt fel. Annars är det overkill med dubbla gtx 980 ti på 1080p skärm

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Gen:

Trailern såg självklart supersnygg ut men svårt att jämföra utan SbS.

Skrivet av Dres81:

Jag antar dubbla GTX 1080 för få 60 FPS flytande.

Vi får väl se men saker som "increased view distance" är sällan något grafikkortet uppskattar

Det är det jag menar kör nu med dubbla GTX 980 ti o kör allt maxxat får 50 till 80 fps

Då har du jävligt bra GTX 980 Ti

https://www.youtube.com/embed/ttiG2GECtKA

40-60 fps och långt ifrån allt på max.

https://www.youtube.com/embed/5_d5iXv7rOw

Samma här. 40-60 fps och långt ifrån max. Samma som förra aldrig på något krävande ställe i spelet utan mest i skogen och tittar halvt ner i backen.

De i videorna kör nog referens kort båda två. Partnertillverkarnas modeller kan vara runt 15-20% bättre. Det plus att spelet har patchat och det kommit nya drivrutiner som troligtvis gör att det kan köra lite bättre. Överklockar man dessutom kan det bli ännu större skillnad.

Dubbla GTX 1080 med R9 290 klarar av att hålla ganska så stabila 60-80 fps med höga inställningar (inte max).
Då kan nog inte dubbla GTX 980 Ti med bättre drivrutiner klara av att maxa spelet med stabila 60+ fps.

Även om det inte är maxade inställningar så är det jävligt snyggt och helt klart spelbart med 60-80 fps i 4K.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Gen:

Trailern såg självklart supersnygg ut men svårt att jämföra utan SbS.

Skrivet av Dres81:

Jag antar dubbla GTX 1080 för få 60 FPS flytande.

Vi får väl se men saker som "increased view distance" är sällan något grafikkortet uppskattar

Det är det jag menar kör nu med dubbla GTX 980 ti o kör allt maxxat får 50 till 80 fps

Då har du jävligt bra GTX 980 Ti

https://www.youtube.com/embed/ttiG2GECtKA

40-60 fps och långt ifrån allt på max.

https://www.youtube.com/embed/5_d5iXv7rOw

Samma här. 40-60 fps och långt ifrån max. Samma som förra aldrig på något krävande ställe i spelet utan mest i skogen och tittar halvt ner i backen.

De i videorna kör nog referens kort båda två. Partnertillverkarnas modeller kan vara runt 15-20% bättre. Det plus att spelet har patchat och det kommit nya drivrutiner som troligtvis gör att det kan köra lite bättre. Överklockar man dessutom kan det bli ännu större skillnad.

Dubbla GTX 1080 med R9 290 klarar av att hålla ganska så stabila 60-80 fps med höga inställningar (inte max).
Då kan nog inte dubbla GTX 980 Ti med bättre drivrutiner klara av att maxa spelet med stabila 60+ fps.

https://www.youtube.com/embed/V0M0C0NF3rg

Även om det inte är maxade inställningar så är det jävligt snyggt och helt klart spelbart med 60-80 fps i 4K.

Maxar allt för utom AA kör inte max aa på hairwork men medel. (inte så stor skillnad på max där eller inte) den går på 50-80 fps aldrig under. Sen har jag g-sync på skärmen som hjälper till att få ett mer flyt så du märker inget lagg:)

Medlem

Vet inte om jag blvit blind men hitar inget länk till sidna för att hätma moden någon som har koll

Tack på förhand och trevlig hälg


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Vet inte om jag blvit blind men hitar inget länk till sidna för att hätma moden någon som har koll

Tack på förhand och trevlig hälg

http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/657/?

Tryck på fliken "Files" sen "download manually".

Trevlig helg!


signatur

Ordo Ab Chao

12
Skriv svar