Spelstudio trollar Trumps inreseförbud

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av waeress:
Skrivet av WolfGrin:

Finns ju verkligen så många utvecklare och spel från dessa länder.....

Och vart har du lärt dig det? Eller är det kanske fördommarna som spökar

Nej, mer sunt förnuft än fördomar skulle jag säga. Att tro att dessa sju U-länder skulle ha några spelutvecklare, med aktuella spel, visar bara på att man är mer naiv än fördomsfri.

Det skulle på sin höjd vara Iran, där ett halvdussin spel har gjorts.

Rätta mig dock gärna om jag har fel.

Det enda landet av dom 7 på listan som jag inte hittar utvecklare ifrån är Somalia. I dom andra 6 finns det antingen enskilda utvecklare eller egna studios.

GDC handlar inte om att visa upp nya spel. Det är i första hand en branschkonferens för spelutvecklare där dom kan mötas för att utbyta idéer och kunskap, möta möjliga investerare och annat. "Aktuella spel" har alltså inget med saken att göra.

Att tro att ett land som klassas som U-land inte har personer som arbetar med modern teknik, även om dom i vissa fall är få av förklarliga skäl, är naivt om något.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av waeress:
Skrivet av WolfGrin:

Nej, mer sunt förnuft än fördomar skulle jag säga. Att tro att dessa sju U-länder skulle ha några spelutvecklare, med aktuella spel, visar bara på att man är mer naiv än fördomsfri.

Det enda landet av dom 7 på listan som jag inte hittar utvecklare ifrån är Somalia. I dom andra 6 finns det antingen enskilda utvecklare eller egna studios.

GDC handlar inte om att visa upp nya spel. Det är i första hand en branschkonferens för spelutvecklare där dom kan mötas för att utbyta idéer och kunskap, möta möjliga investerare och annat. "Aktuella spel" har alltså inget med saken att göra.

Att tro att ett land som klassas som U-land inte har personer som arbetar med modern teknik, även om dom i vissa fall är få av förklarliga skäl, är naivt om något.

Jasså, verkligen. Hittade du många i Jemen eller? Möjligtvis 10 personer av 24 miljoner som sitter hemma och knåpar på något. Men en seriös studio?

Skulle vara roligt att veta hur många som besökte GDC förra året från Irak, Iran, Syrien etc. Detta är bara en chans för dessa människor att plocka politiska poäng.

Klart det finns undantag i U-länder, men det är naivt att använda det som en anledning till fortsätta släppa in folk från dessa länder innan USA kan tillämpa bättre bakgrundskontroller.

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av waeress:
Skrivet av WolfGrin:

Jasså, verkligen. Hittade du många i Jemen eller? Möjligtvis 10 personer av 24 miljoner som sitter hemma och knåpar på något. Men en seriös studio?

Skulle vara roligt att veta hur många som besökte GDC förra året från Irak, Iran, Syrien etc. Detta är bara en chans för dessa människor att plocka politiska poäng.

Tack, men nej tack till den diskussionen.

Medlem

FZ får helt enkelt göra slag i saken och börja rapportera mer om spel ifrån Mellanöstern, så att vissa av oss inte behöver vara så fördomsfulla!

Medlem

Det är väl oavsett en bra nyhet att Devolver erbjuder sig att hjälpa sina kollegor i branschen att synas på mässan. Sedan kan jag inte förstå hur det är det minsta relevant för hur många som faktiskt arbetar med spel från dessa länder? Vad har det betydelse om det är en eller 10 utvecklare?

En annan intressant iakttagelse är också hur användare här klagar över "vuxna barn" men är snabba på att ta på sig rollen som offer, skrika censur och börja tjafsa när en post modereras som bryter mot FZs regelverk. Vad liknar det om inte ett vuxet barn?

RP
Medlem

Det största problemet var ju för folk som hade dubbla medborgarskap, tex exil iranier. Dock har ju det förbudet försvunnit nu. Det skulle slå rätt hårt mot många företag samt inom forskning.

Medlem

Inte så mycket trollande med andra ord då mig veterligen var det inget inreseförbud för produkter.

Men man får väl tacka Trump som helt enkelt har gjort folk upprörda nog att göra något annars lär man väl knappt sett någon bry sig om utvecklare från dessa länder.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar