hur är for honor jämfört med chivalry:medieval warfare?

Medlem
hur är for honor jämfört med chivalry:medieval warfare?

spelat chivalry ungefär 150 timmar, och jag minns det som väldigt roligt.. Någon som spelat for honor? Är det värt priset? roligare? tråkigare?

Medlem

Har inte spelat Chivalry men For Honor var..... svårt, tyckte jag.

Man måste ha rätt timing när man blockar och slår osv, Sen får man ju vara försiktig med stamina och inte ta ut sig i fel tidpunkter osv.

Kass förklaring, men har inte kört det så hemskt mycket. Men jag tycker att det är grym musik och atmosfär i spelet, Grafiken är bra (Ps4), Sen uppskattas ju alltid lite blod och rått när det är sådana spel.

Medlem

Det är rätt annorlunda, i Chivalry är man många som spelar medan man spelar max 4v4 i FH. Block och slag och annat är dessutom överlägset bättre i FH, även om jag älskar Chivalry.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Skulle säga att Fh's strids system inte är likt chiv speciellt, då chiv är på frihand med damage zones och tracers från dina slag, för att blocka måste man blocka tracern, medan fh är lock-on.

Skulle även vilja säga att meta i chiv har mer djup. Betyder ju inte att fh är dåligt för det.

https://www.youtube.com/watch?v=XXbtRzqg9g0
Förklarar lite mer om man inte är insatt i vad jag snackar om.

Skägg.
10 Chambers

Spelade också sjukt mycket Chivalry, och är därför sugen på For Honor.


signatur
Medlem

For Honor är riktigt kul och jag tycker att det toppar chivalry. Rekommenderar att du testar den öppna betan som inleds den 9 Februari och ser efter själv.

1
Skriv svar