Valve pensionerar Counter-Strikes mest kända bana

FML
Medlem

[/quote]

Jag hatade HRTF i början men en kompis tvingade mig att testa det några games och nu känns det helt naturligt. Förstår dock varför folk väljer att inte köra med det, övergångsfasen är vidrig

I slutändan är ändå Valve ett företag och kan de göra enkla lösningar som ger inkomster kommer det att genomföras (handskar). Förstår det ur ett businessperspektiv men som tur är det inte något som påverkar hur spelet spelas. De har ju visat att de vill göra spelet bättre med t.ex hitboxuppdateringen, hotfixes för andra hitboxbuggar och HRTF. Tycker man inte spelet behöver fixas mer gör det väl inget att de lägger till handskar eller skiftar lite i banrotationen? Eller finns det något du tycker att de borde fokusera på istället? :)[/quote]

Jag har inget emot handskarna heller, ingen som tvinga mig att köpa eller investera pengar i att få dem. Tyckte bara att de var ingen vidare utveckling av spelet om det var planen med alla förändringar som görs.

Men på svar på din fråga så är de antifusk som jag tycker borde prioriteras och även att minska toxic spelare som förstör spelcommunityn. Antar att de jobbar för fullt med de också så klart, men är skrämmande när fuskare kan fuska på stora lan events.

Medlem

Asså det är ju JÄVLIGT missvisande att ni skriver att de pensionerar banan. Det enda som de har gjort är att den inte är med i "active group" eller vad det heter. Alla som spelar cs kan fortfarande spela dust2 om de vill, både i DM, public och MM. Detta påverkar nästan bara proffsen som spelar officiella valve-tuneringar där deras map-pool följs. Man kan till och med spela Dust2 only som ett alternativ nu, så det är typ ännu mer D2 till folket.

Det som kommer hända är att valve ser över banan och förnyar den, sen kommer den igen.

Medlem

Äsch, folk ska inte vara så skitnödiga. Den är ju inte borta!

Citat:

In the wake of the ELEAGUE Major (congratulations Astralis!), we’re making a change to the map pool: Inferno has returned to Active Duty, replacing Dust II, and will be featured at the next CS:GO Major. As in the past, the updated Active Duty pool is automatically selected when you enter Matchmaking.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av Kane:

...det har alltså gått 15 år och nu kommer man fram till att kartan inte fungerar vettigt att tävla på längre.

Vad har man på 15 års tid lyckats med som man inte gjorde efter 5 eller 10 år?

Ganska exakt det du tycker de misslyckades med för 5 - 10 år sedan.

Medlem

Det var fanimej på tiden.

12
Skriv svar