Microsoft lovar pc-exklusiva spel

Robot
Microsoft lovar pc-exklusiva spel

"Pc-spelande är av avgörande betydelse för oss"

#microsoft, #halo-wars-2, #forza-horizon-3, #resident-evil-7


Medlem
Microsoft lovar pc-exklusiva spel

Jag önskar att Microsoft (med flera) begrep att exklusivitet i slutändan betyder noll för en spelare. Det det handlar om är att få ett spel som är anpassat för den plattform man väljer, inte att få ett spel som andra inte kan spela.

Gen
Medlem

Ska spelen fortsätta vara exklusiva för Windows Store? Hoppas inte det.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Jag önskar att Microsoft (med flera) begrep att exklusivitet i slutändan betyder noll för en spelare. Det det handlar om är att få ett spel som är anpassat för den plattform man väljer, inte att få ett spel som andra inte kan spela.

Väl sagt.

Medlem

Synd att Windows store suger, men kul att spelen kommer på PC iallafall!

Medlem

Förstår inte vad man menar med pc exlusivitet att det inte släpps
Till andra platformar än pc o xbox??

Viktigaste är att spelen är optimerade för den plattform dom ska släppas på vilket man failat med gång på gång .

Och det är inte svårt pc kan givetvis vara en större utmaning men inte på konsol där man vet att alla maskiner som säljs klarar
Exakt samma sak prestanda mässigt.

Vilket får mig att tro att sony/microsoft eller annan partner har för mycket makt mot utvecklarna.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Stephan:

Jag önskar att Microsoft (med flera) begrep att exklusivitet i slutändan betyder noll för en spelare. Det det handlar om är att få ett spel som är anpassat för den plattform man väljer, inte att få ett spel som andra inte kan spela.

Jag önskar att spelare begrep det...

Medlem
Skrivet av Stephan:

Jag önskar att Microsoft (med flera) begrep att exklusivitet i slutändan betyder noll för en spelare. Det det handlar om är att få ett spel som är anpassat för den plattform man väljer, inte att få ett spel som andra inte kan spela.

Helt rätt. Sen är det ju lustigt hur viktigt pc spelande har blivit för Microsoft nu när dom ska pracka på folk sin jävla fönsteraffär

Medlem

Exklusivitet är inte något bra i sig, ordet kommer ifrån att Exkludera något ifrån andra. Det här är exklusivt, det är exkluderat ifrån alla andra.

Sen måste det finnas exklusivitet för annars hade det inte funnits något som lockar folk att köpa specifika konsoler, så har det alltid varit.

Däremot så känns det som att Microsoft håller på att lägga ner Xbox, att de sakta men säkert styr om allt till deras nya Shop och att alla spel kommer finnas både på PC och Xbox och att i ett senare steg så kommer Xbox bara vara en billig PC. Ser inget fel i det egentligen då jag helt plötsligt får tillgång till spel som tidigare var exklusiva till Xbox.

Medlem

Först ut : MS Röj HD Remaster !


signatur

Nämen!

Ase
Medlem
Skrivet av brandter:

Exklusivitet är inte något bra i sig, ordet kommer ifrån att Exkludera något ifrån andra. Det här är exklusivt, det är exkluderat ifrån alla andra.

Sen måste det finnas exklusivitet för annars hade det inte funnits något som lockar folk att köpa specifika konsoler, så har det alltid varit.

Däremot så känns det som att Microsoft håller på att lägga ner Xbox, att de sakta men säkert styr om allt till deras nya Shop och att alla spel kommer finnas både på PC och Xbox och att i ett senare steg så kommer Xbox bara vara en billig PC. Ser inget fel i det egentligen då jag helt plötsligt får tillgång till spel som tidigare var exklusiva till Xbox.

x-box är bara en billig pc i nuläget (samma med PS)
Fördelen är enkelhet ,nackdel prestanda (denna gen var ju gammal redan när den lanserades (prestandamässigt då))

Medlem
Skrivet av Ase:
Skrivet av brandter:

Exklusivitet är inte något bra i sig, ordet kommer ifrån att Exkludera något ifrån andra. Det här är exklusivt, det är exkluderat ifrån alla andra.

Sen måste det finnas exklusivitet för annars hade det inte funnits något som lockar folk att köpa specifika konsoler, så har det alltid varit.

Däremot så känns det som att Microsoft håller på att lägga ner Xbox, att de sakta men säkert styr om allt till deras nya Shop och att alla spel kommer finnas både på PC och Xbox och att i ett senare steg så kommer Xbox bara vara en billig PC. Ser inget fel i det egentligen då jag helt plötsligt får tillgång till spel som tidigare var exklusiva till Xbox.

x-box är bara en billig pc i nuläget (samma med PS)
Fördelen är enkelhet ,nackdel prestanda (denna gen var ju gammal redan när den lanserades (prestandamässigt då))

Jo så är det, men tidigare har de exklusiva titlarna stannat på sina konsoler. I och med Windows storen så har spel som tidigare var exklusiva till Xbox även kommit till PC.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Jag önskar att Microsoft (med flera) begrep att exklusivitet i slutändan betyder noll för en spelare. Det det handlar om är att få ett spel som är anpassat för den plattform man väljer, inte att få ett spel som andra inte kan spela.

Jag håller med, varför inte släppa ALLA spel på ALLA plattformar, så ALLA kan njuta av spelen om de är bra?

Folk måste ju börja tröttna rejält på alla dessa "exklusiva" titlar?

Exklusivitet på spel är inte konsumentvänligt för fem jäkla öre. Det är bara ett sätt för dem att sälja fler konsoler.

Avstängd

Kanske ett helt nytt Crysis eller ett spel som var så enormt som Crysis var för snart 10 år sedan, det var PC exklusivt.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Stephan:

Jag önskar att Microsoft (med flera) begrep att exklusivitet i slutändan betyder noll för en spelare. Det det handlar om är att få ett spel som är anpassat för den plattform man väljer, inte att få ett spel som andra inte kan spela.

Jag håller med, varför inte släppa ALLA spel på ALLA plattformar, så ALLA kan njuta av spelen om de är bra?

Folk måste ju börja tröttna rejält på alla dessa "exklusiva" titlar?

Exklusivitet på spel är inte konsumentvänligt för fem jäkla öre. Det är bara ett sätt för dem att sälja fler konsoler.

Utvecklarna får fruktansvärt mycket pengar av Sony och Microsoft att hålla spelen exklusiva, de bryr sig inte om konsumenterna om de sitter på en annan konsol (och varför skulle de?). Men vi ska även tänka på att vissa spel aldrig hade blivit gjorda utan exklusiva deals, kolla bara Bayonetta 2.

Medlem

Ge oss ett nytt Age of Empirers!!!

Medlem
Skrivet av employed:

Ge oss ett nytt Age of Empirers!!!

Empires! Vart som exalterad av tanken. xD

Medlem

Låter bra,
Kan inte vara fel med mer/fler som stöder PC spel.

Vem (med lite ålder) kommer inte ihåg Crimson Skies, som spelade grymt fint med en bra story och Voodoo2 support.

Crimson Skies,
https://en.wikipedia.org/wiki/Crimson_Skies_%28video_game%29

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Inaktiv
Skrivet av Stephan:

Jag önskar att Microsoft (med flera) begrep att exklusivitet i slutändan betyder noll för en spelare. Det det handlar om är att få ett spel som är anpassat för den plattform man väljer, inte att få ett spel som andra inte kan spela.

För mig hänger de ihop. När man gör ett spel som både ska fungera med handkontroll och med mus och tangentbord så måste man göra kompromisser.
Doom t.ex. hade förmodligen varit ett bättre pc-spel om det hade varit designat som pc-exklusivt. Anledningen till att Doom multiplayern har loadouts och att man bara kan bära två vapen är med största sannolikhet för att det skulle bli klumpigt att växla mellan fler vapen än så med en kontroll. I singleplayern löste man det med att spelet går i slowmotion när man byter vapen men det funkar såklart inte i multiplayer.

1
Skriv svar