Mass Effect: Andromeda har gått guld - här är systemkraven

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Kanon, förköp direkt.

.............

Medlem
Skrivet av zumo:
Skrivet av TheWarlock:

Lite osäker på vad ni menar med största?
Menar storlek på själva spelet?
Storlek på världen?
Största relesen?

Själv är jag tveksam till att nått av dem stämmer in.
Bioware har inte levererat ett enda spel som inte vart en besvikelse sen de blev uppköpta av EA.

Lite mer skeptiska?

Det där är en smaksak. Jag tycker folk förblindas lite väl mycket av hela EA - grejen och liksom blir förblindad av de som kan vara bra bara för att deras namn står på det. Tror måånga hade sett de i ett annat perspektiv om de vore annan utgivare men exakt samma spel.

Vissa menar att spelen är rent av skit. Personligen tycker jag att de haft fler brister sen dess men att de är fortfarande väldigt bra spel.

Det värsta har nog varit DA Inquisition och till och med även det hade stor potential och är spelvärt enligt mig.

Mass Effect 2 är ett mästerverk och även 3an är ett utomordentligt bra spel, om än inte lika bra som 2an.

Don't believe the hype gott folk. Vissa hatar för att det är populärt att göra det Bilda er en egen uppfattning

Även om jag förstås vet att de har brister och folk rätteligen ogillar vissa moment/delar av spelen eller rent av spelet och att du sannerligen gör de av egna skäl.

Det handlar inte om att det just är EA det handlar om att de har hafsat fram spelen för att tjäna snabba pengar.
ME2 nämner några men vågar inte uttala mig om det då jag inte gillade mekaniken i ME spelen.

Men DA2 nuf said.
Slutet i ME3?
DA:I det är så mkt som är fel med det spelet att jag inte vet vad jag ska börja.

Men var en del av Biowares community sen BG2 men löjligt många kommentarer och diskussioner med både utvecklare och andra på forumet.
Efter DA:O så försvann viljan och glöden hos personalen på bioware de var inte alls lika akiva och roliga på forumet längre.
Mkt av det de lovade oss i DA som gjorde världen levande istället för en statisk railshooter var som bortblåst.

Bara en sån sak som att man inte kan ge sin magiker ett tvåhandssvärd och rustning och skicka in hen i frontlinjen.
Det är så korkat och tråkigt och tvärt emot grundtanken med DA. have it your way.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:
Skrivet av zumo:
Skrivet av TheWarlock:

Lite osäker på vad ni menar med största?
Menar storlek på själva spelet?
Storlek på världen?
Största relesen?

Själv är jag tveksam till att nått av dem stämmer in.
Bioware har inte levererat ett enda spel som inte vart en besvikelse sen de blev uppköpta av EA.

Lite mer skeptiska?

Det där är en smaksak. Jag tycker folk förblindas lite väl mycket av hela EA - grejen och liksom blir förblindad av de som kan vara bra bara för att deras namn står på det. Tror måånga hade sett de i ett annat perspektiv om de vore annan utgivare men exakt samma spel.

Vissa menar att spelen är rent av skit. Personligen tycker jag att de haft fler brister sen dess men att de är fortfarande väldigt bra spel.

Det värsta har nog varit DA Inquisition och till och med även det hade stor potential och är spelvärt enligt mig.

Mass Effect 2 är ett mästerverk och även 3an är ett utomordentligt bra spel, om än inte lika bra som 2an.

Don't believe the hype gott folk. Vissa hatar för att det är populärt att göra det Bilda er en egen uppfattning

Även om jag förstås vet att de har brister och folk rätteligen ogillar vissa moment/delar av spelen eller rent av spelet och att du sannerligen gör de av egna skäl.

Det handlar inte om att det just är EA det handlar om att de har hafsat fram spelen för att tjäna snabba pengar.
ME2 nämner några men vågar inte uttala mig om det då jag inte gillade mekaniken i ME spelen.

Men DA2 nuf said.
Slutet i ME3?
DA:I det är så mkt som är fel med det spelet att jag inte vet vad jag ska börja.

Men var en del av Biowares community sen BG2 men löjligt många kommentarer och diskussioner med både utvecklare och andra på forumet.
Efter DA:O så försvann viljan och glöden hos personalen på bioware de var inte alls lika akiva och roliga på forumet längre.
Mkt av det de lovade oss i DA som gjorde världen levande istället för en statisk railshooter var som bortblåst.

Bara en sån sak som att man inte kan ge sin magiker ett tvåhandssvärd och rustning och skicka in hen i frontlinjen.
Det är så korkat och tråkigt och tvärt emot grundtanken med DA. have it your way.

Okej, det var ju definitivt mer utförlig kritik. Som jag dessutom i stora drag håller med om.
Mass Effect 3 var ju storymässigt katastrofalt till en början men med Extended edition och DLC så har dom gjort ett bra jobb gentemot hur de till en början var.

Visst var deras storhetstid kring KOTOR/Jade Empire om man frågar mig men tycker dom fortfarande är en av de vassare RPG-utvecklarna på marknaden. Även om jag för tillfället har en förkärlek till CD Projects och Obsidian.

Problemet är väl snarare att de ska vara så enkelt som möjligt idag för att skaffa en bredare publik. Man tar bort rollspelselement för att göra de mer mainstream och lättillgängligt. Hur fan man kunde landa i DA:2 efter ett mästerverk som DA: Origins är ett mysterium. Ur den synvinkeln anser jag de är katastrofalt dåligt.

Däremot som enskilda spel är DA:I ett helt ok spel förtjänat runt 3/5 från min del. Även om de är på tok för stort med meningslöst innehåll etc. Så har det i grunden en fin potential.

Tacka vet jag KOTOR, BG1-2, Jade Empire med mera. Det är RPG på sin höjd.
Däremot kan jag inte hålla mig att spela samtliga releaser Bioware gör trots allt. Även om de inte har exakt samma glöd som du beskriver som tidigare. Mass Effect serien som helhet är fantastisk. Dragon Age: Origins är underbart.
Men när dom tappade min osvikliga lojalitet var vid SW:TOR istället för ett KOTOR III.

12
Skriv svar