Lista – De 10 bästa Zelda-spelen

FM-guru
F.d. Sisyr

Har aldrig spelat ett enda Zelda-lir. "VARFÖR?!" För att jag aldrig ägt konsollerna spelen släppts till. PC, PS och Xbox är de konsoller som gällt under min uppväxt.

En polare hade förvisso Nintendo 64, men där satt vi och nötte Super Smash Bros...

Men jag har i alla fall spelat Darksiders-spelen, som rent spelmekaniskt ska ha lånat en hel del från Zelda, såvitt jag förstått det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sisyr:

Har aldrig spelat ett enda Zelda-lir. "VARFÖR?!" För att jag aldrig ägt konsollerna spelen släppts till. PC, PS och Xbox är de konsoller som gällt under min uppväxt.

En polare hade förvisso Nintendo 64, men där satt vi och nötte Super Smash Bros...

Men jag har i alla fall spelat Darksiders-spelen, som rent spelmekaniskt ska ha lånat en hel del från Zelda, såvitt jag förstått det.

Darksiders är väldigt mycket Zelda. Märkligt egentligen att inte fler kopierat konceptet hårdare.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Schluug:

Jag tillhör den generationen där N64 inföll med många andra intressen, typ moppe etc. så jag har missat dess stortitlar. Men då många hävdar att Ocarina of Time är det bästa Zeldaspelet tänkte jag att jag måste spela det och se om det stämmer.

Jag är inte helt övertygad hittills. Kom nyss ut från att ha rensat monster från en stor fisks mage.. Finns en del saker jag stör mig på. Främst styrningen, det där jäkla gula korset som siktar åt en, satan vad klumpigt det känns ibland. Återkommer när jag kommit längre i spelet..

Jag röstade på A Link to the Past - vilket jäkla lir det är! Fördelen med "2D-grafik" är att det står sig bra mot tidens tand. Samma sak kan inte sägas om N64-titlarna.. Those polygons!

Blir mycket roligare efter fisken, garanterat.
Fisken är det jobbigaste i hela spelet.

Skrivet av jlarss:
Skrivet av Schluug:

Jag tillhör den generationen där N64 inföll med många andra intressen, typ moppe etc. så jag har missat dess stortitlar. Men då många hävdar att Ocarina of Time är det bästa Zeldaspelet tänkte jag att jag måste spela det och se om det stämmer.

Jag är inte helt övertygad hittills. Kom nyss ut från att ha rensat monster från en stor fisks mage.. Finns en del saker jag stör mig på. Främst styrningen, det där jäkla gula korset som siktar åt en, satan vad klumpigt det känns ibland. Återkommer när jag kommit längre i spelet..

Jag röstade på A Link to the Past - vilket jäkla lir det är! Fördelen med "2D-grafik" är att det står sig bra mot tidens tand. Samma sak kan inte sägas om N64-titlarna.. Those polygons!

Ocarina of Time är ett "time and place" spel skulle jag vilja påstå.
På sin tid var det revolutionerande men nu, 19 år senare, så är det ganska... gammalt. Det var ett tidigt 3D spel och vi vet väl alla att dom inte åldras som vin
Precis som du säger så står sig 2D väldigt bra. Speciellt med tanke på att A Link to the Past kom ut när 2D var som störst.

Enligt mig beror det på spelen. Vissa tidiga 3d-spel har inte överträffats enligt mig, som Mario 64.
Z-targetingen som används i OoT används fortfarande i spel som Dark Souls även om Dark Souls såklart har 10 gånger bättre stridssystem.

Medlem

Men men... Ocarina of time?? Inget Zelda kommer ju ens nära OoT enligt eget tycke. 2d i all ära, men nånting enastående hände när man helt plötsligt fick utforska Hyrule i 3d Musiken, karaktärer och framförallt landskapet!

Inget Zelda sedan dess har förtrollat mig så som Ocarina Of Time gjorde

Medlem

Aldrig lyckats ta mig mer än halvvägs i ett Zelda spel... Jag vill så gärna tycka om spelen, men det är något som aldrig riktigt fångar mig hela vägen. På senare år har jag dock kommit att störa mig på sparsystemet (som virtual console gör rätt iaf).

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ocarina of Time på 7:e plats? Utan tvekan det bästa spelet i Zelda-serien, följt av A Link to the Past.

Håller till 100 % med!! Var riktigt oväntat att se.

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Bojkott:

Ocarina of Time på 7:e plats? Utan tvekan det bästa spelet i Zelda-serien, följt av A Link to the Past.

Håller till 100 % med!! Var riktigt oväntat att se.

Håller inte alls med, men sen så skulle inte Twilight princess ens vara med på en top 10 för min del. Tycker att en 7:e plats passar ocarina.

12
Skriv svar