Switch är Nintendos snabbast säljande konsol någonsin

Robot
Moderator | Testpilot
Switch är Nintendos snabbast säljande konsol någonsin

Jag är riktigt nöjd med konsolen. Funktioner som webbläsare, Spotify, Netflix och annat saknas men det går nog att lösa ganska lätt i framtiden.

Älskar det faktum att det är så lätt att ta med sig och spela var som helst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem
Citat:

...big games are coming

I slutet på året/nästa år, det är ett tag tills dess.

Medlem

Jag är också sjukt nöjd. Smidig, 720-skärmen på "plattan" är fantastisk och upplever inga lagg eller övriga problem som andra rapporterat.

Medlem
Skrivet av neocon:

Har någon av er Switch-ägare problem som dålig signal på vänster Joycon (i avplockat läge) eller t.ex. att dockan repar skärmen?

Det är väldigt många som har samma problem som dig, det verkar vara fel på antennen i vänster joycon, är så fallet så borde man få en ny joycon på garantin.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av neocon:

Har någon av er Switch-ägare problem som dålig signal på vänster Joycon (i avplockat läge) eller t.ex. att dockan repar skärmen?

Inte haft några problem med varken repor eller dålig signal.

Medlem

Några ägare här inne som stött på några av dessa problem?

eld
Medlem
Skrivet av neocon:

Har någon av er Switch-ägare problem som dålig signal på vänster Joycon (i avplockat läge) eller t.ex. att dockan repar skärmen?

Inga repor, har dock joycons som inte registrerar input om man håller dom på fel sätt eller något är ivägen ( sitter 1.5 meter från konsol med fri sikt ), kan även ibland tappa koppling helt.

Kan även inte hitta min wifi från switchen över huvudtaget.

Medlem
Skrivet av neocon:

Har någon av er Switch-ägare problem som dålig signal på vänster Joycon (i avplockat läge) eller t.ex. att dockan repar skärmen?

Jag fattar inte hur dockan kan repa skärmen. Är inte skärmen gjord av glas.

eld
Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av neocon:

Har någon av er Switch-ägare problem som dålig signal på vänster Joycon (i avplockat läge) eller t.ex. att dockan repar skärmen?

Jag fattar inte hur dockan kan repa skärmen. Är inte skärmen gjord av glas.

Plast, precis som 3ds och vita

Medlem

Ska man inte dra lite i handbromen trots allt?
Jag gissar att Zelda fansen är en stor anledning till att Switch sålt bra just nu, men jag tror kruvan kommer matta av ganska snart så fort Zelda fansen är mättade.

Nästa topp kommer nog bli vid MK8 Deluxe samt vid Mario Odyssy släppet så kommer det bli säljtoppar. I övrigt tror jag inte på någon våldsam försäljning.

Men jag hoppas den positiva försäljningen det håller i sig, hoppas Switch sjunker i pris med så det kan ta mer fart

Gen
Medlem
Skrivet av xverminator:

Ska man inte dra lite i handbromen trots allt?
Jag gissar att Zelda fansen är en stor anledning till att Switch sålt bra just nu, men jag tror kruvan kommer matta av ganska snart så fort Zelda fansen är mättade.

Nästa topp kommer nog bli vid MK8 Deluxe samt vid Mario Odyssy släppet så kommer det bli säljtoppar. I övrigt tror jag inte på någon våldsam försäljning.

Men jag hoppas den positiva försäljningen det håller i sig, hoppas Switch sjunker i pris med så det kan ta mer fart

Tycker det ska bli intressant att se hur MK8 säljer, trots allt gick det åt 8m kopior sist spelet släpptes. Kommer folk verkligen lägga 600kr en gång till på samma spel (okej, några nya banor och gubbar)?

Medlem
Skrivet av xverminator:

Ska man inte dra lite i handbromen trots allt?
Jag gissar att Zelda fansen är en stor anledning till att Switch sålt bra just nu, men jag tror kruvan kommer matta av ganska snart så fort Zelda fansen är mättade.

Nästa topp kommer nog bli vid MK8 Deluxe samt vid Mario Odyssy släppet så kommer det bli säljtoppar. I övrigt tror jag inte på någon våldsam försäljning.

Men jag hoppas den positiva försäljningen det håller i sig, hoppas Switch sjunker i pris med så det kan ta mer fart

Ett annat sätt att se på det är att ju fler som köper nu desto bättre blir det i form av spelutbud, livslängd osv.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är riktigt nöjd med konsolen. Funktioner som webbläsare, Spotify, Netflix och annat saknas men det går nog att lösa ganska lätt i framtiden.

Älskar det faktum att det är så lätt att ta med sig och spela var som helst.

Kan man ladda plattan och spela samtidigt? T ex man tar med sig Switchen när man ska till föräldrarna en kväll och batteriet dör under kvällen...kan man plugga in strömkabeln i väggen och ligga i soffan och spela samtidigt då?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem
Skrivet av xverminator:

Ska man inte dra lite i handbromen trots allt?
Jag gissar att Zelda fansen är en stor anledning till att Switch sålt bra just nu, men jag tror kruvan kommer matta av ganska snart så fort Zelda fansen är mättade.

Nästa topp kommer nog bli vid MK8 Deluxe samt vid Mario Odyssy släppet så kommer det bli säljtoppar. I övrigt tror jag inte på någon våldsam försäljning.

Men jag hoppas den positiva försäljningen det håller i sig, hoppas Switch sjunker i pris med så det kan ta mer fart

Jag håller nog faktiskt inte med, det är nog extremt många barnfamiljer m.fl som köper konsolen. Konsolens marknadsföring har också varit betydligt större jämfört med Wii U, och betydligt fler är nu medvetna om att detta helt ny konsol, jämfört med tidigare, där många trodde att Wii U endast var ett tillbehör.

Medlem

Jag blir glad när det går bra för Nintendo. Vet inte varför, själv kommer jag nog inte köpa konsollen men det är kul ändå.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av neocon:

Har någon av er Switch-ägare problem som dålig signal på vänster Joycon (i avplockat läge) eller t.ex. att dockan repar skärmen?

Jag fattar inte hur dockan kan repa skärmen. Är inte skärmen gjord av glas.

Plast, precis som 3ds och vita

Ah ok.

Medlem
Skrivet av neocon:

Har någon av er Switch-ägare problem som dålig signal på vänster Joycon (i avplockat läge) eller t.ex. att dockan repar skärmen?

Mina joy cons fungerar utan problem och ja,dockan repar skärmen.Jag har skärmskydd på min Switch.

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av xverminator:

Ska man inte dra lite i handbromen trots allt?
Jag gissar att Zelda fansen är en stor anledning till att Switch sålt bra just nu, men jag tror kruvan kommer matta av ganska snart så fort Zelda fansen är mättade.

Nästa topp kommer nog bli vid MK8 Deluxe samt vid Mario Odyssy släppet så kommer det bli säljtoppar. I övrigt tror jag inte på någon våldsam försäljning.

Men jag hoppas den positiva försäljningen det håller i sig, hoppas Switch sjunker i pris med så det kan ta mer fart

Jag håller nog faktiskt inte med, det är nog extremt många barnfamiljer m.fl som köper konsolen. Konsolens marknadsföring har också varit betydligt större jämfört med Wii U, och betydligt fler är nu medvetna om att detta helt ny konsol, jämfört med tidigare, där många trodde att Wii U endast var ett tillbehör.

Jag tror tvärt om att Switch inte kommer bli en storsäljare bland barnfamiljer. Inte i nuläget iaf.

Dels pga det höga priset och inget spel bundlas med konsolen, sen att dett det kommer kosta att spela online samt spelen kostar runt 500 - 600 kr (i värsta fall upp till 699 kr).

Tror PS4 och XO som ligger runt 2000 kr känns som ett vettigare alternativ ekonomiskt för barnfamiljer just nu än en Switch för 3700 kr!

Men om priset sjunker ner mot 3000 tror jag den breda massan kan börja haka på mer, och kanske om Skylanders el liknande spel kommer till Switch kan det bli ett lyft ang barnfamiljer.

Ett nytt Wii sports skulle behövas för hela familjen. Jag hoppas på ett nytt Wii U Party (Switch Party)

Medlem

De som köper en Switch känns som att de mestadels är de som hade NES som barn, dvs precis de som är småbarnsföräldrar just nu.

Medlem

Snabbast säljande?! Det är ju absolut ingen bedrift om man tänker tillbaka lite. Nintendo har ju alltid sett till att det knappt finns några maskiner att köpa när dom släpper en ny maskin, hur sjutton ska maskinen sälja snabbt om ingen maskin finns att köpa?

Detta är bara ett PR-skådespel, det är ju fan Nintendo som bestämmer hur snabbt den ska sälja genom att justera tillgången. Gör tillgången lite högre för varje maskin, så slår dom sina rekord gång på gång (såvida allt annat klaffar, förstås).

Medlem
Skrivet av fzusr:

Snabbast säljande?! Det är ju absolut ingen bedrift om man tänker tillbaka lite. Nintendo har ju alltid sett till att det knappt finns några maskiner att köpa när dom släpper en ny maskin, hur sjutton ska maskinen sälja snabbt om ingen maskin finns att köpa?

Detta är bara ett PR-skådespel, det är ju fan Nintendo som bestämmer hur snabbt den ska sälja genom att justera tillgången. Gör tillgången lite högre för varje maskin, så slår dom sina rekord gång på gång (såvida allt annat klaffar, förstås).

De har dock tidigare sagt att tillgången på enheter skulle vara god vid lansering.

1
Skriv svar