Flatout 4: Total Insanity

Robot
Flatout 4: Total Insanity

Långtifrån lika totalt galet dåligt som Flatout 3.

#flatout-4-2, #bugbear, #wreckfest, #kylotonn


Medlem
Flatout 4: Total Insanity

Järnspikars! Blev måttligt besviken på Flatout 3, hoppades mycket på detta. Flatout 1&2 spelade man en hel del!

Medlem

Hade man mindre krav förut eller är dagens bilspel rena rappakaljan? Kommer ihåg spelet STUNTS, där man kunde bygga banor också. Episkt spel!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Gnällkuk

Bilspel går inte att spela i 30fps, punkt. Gjorde många tappra försök att spela Driveclub som annars är ett fantastiskt spel, framför allt grafiskt. Det gick bara inte, tyvärr.

Tråkigt att det inte verkar vara någon vidare kompetens bakom spakarna för spelet, en ny arkadracer hade verkligen varit något jag hade anammat. Får hoppas att PC-porten bjuder på något bättre.

Kommer ni göra en uppdatering när PC-varianten släpps?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Längtar efter Wreckfest. Gillade verkligen FO 1 o 2.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Spelet kostade 439.20 kr på releasen digitalt.
Frameraten är högre än t.ex Assassins creed Unity (konsol)
Sen ser jag inte varför man skulle klaga på grafiken...

Inaktiv
Skrivet av Pretorian24:

Längtar efter Wreckfest. Gillade verkligen FO 1 o 2.

Next Car Game: Wreckfest lanserades ju som Early Access under början av 2014. Sist jag spelade det (vilket var den 27 oktober förra året), var spelet fungerade och otroligt bra. Jag ser det som ett komplett spel redan nu. Så bra är det

Medlem
Skrivet av b0ne:

Hade man mindre krav förut eller är dagens bilspel rena rappakaljan? Kommer ihåg spelet STUNTS, där man kunde bygga banor också. Episkt spel!

Haha, Stunts var väl oxå till 386an. 27 år sedan det kom, tiden går snabbt!

Medlem

Är det 27 år sedan??!!! Det var det sjukaste vad gammal man är


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Spelet kostade 439.20 kr på releasen digitalt.
Frameraten är högre än t.ex Assassins creed Unity (konsol)
Sen ser jag inte varför man skulle klaga på grafiken...

Om grafiken är sämst, varför ska man inte klaga?

Medlem

Assetto Corsa har ju (som Bugbears Wreckfest) utvecklats ganska länge också, men uppdateras och patchas ofta.


signatur

autograph

Redaktör
Skrivet av NoiizeR:

Spelet kostade 439.20 kr på releasen digitalt.
Frameraten är högre än t.ex Assassins creed Unity (konsol)
Sen ser jag inte varför man skulle klaga på grafiken...

Riktpriset signalerar att det är ett fullprisspel, vilket mycket av innehållet talar emot.

I mitt tycke är det stor skillnad på ostabila 30 fps i Assassin's Creed och bilspel. Det senare är mer beroende av exakt timing: om Flatout hackar fel tiondels sekund kör man av vägen. Personligen tycker jag 30 stabila fps i många fall funkar, även om stabila högre alltid är bättre.


signatur
Medlem

Gah, måste det heta så, spritter alltid till inom mig när jag tror det är någon Fallout 4-nyhet.

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Spelet kostade 439.20 kr på releasen digitalt.
Frameraten är högre än t.ex Assassins creed Unity (konsol)
Sen ser jag inte varför man skulle klaga på grafiken...

Bara för att frameraten är högre än i ett halvfärdigt spel till konsol är den inte godkänd.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Pretorian24:

Längtar efter Wreckfest. Gillade verkligen FO 1 o 2.

Next Car Game: Wreckfest lanserades ju som Early Access under början av 2014. Sist jag spelade det (vilket var den 27 oktober förra året), var spelet fungerade och otroligt bra. Jag ser det som ett komplett spel redan nu. Så bra är det

Kul att höra. Kommer skaffa det så snart det kommer till One. Är det framflyttat eller kommer det snart?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Pretorian24:

Längtar efter Wreckfest. Gillade verkligen FO 1 o 2.

Next Car Game: Wreckfest lanserades ju som Early Access under början av 2014. Sist jag spelade det (vilket var den 27 oktober förra året), var spelet fungerade och otroligt bra. Jag ser det som ett komplett spel redan nu. Så bra är det

Äger också det till Steam. Tycker magin saknas i spelet. Det känns för stelt, imo. Har lirat 1 timma sedan jag köpte det förra sommaren som "Early Access". Tycker det går för sakta jämfört med FlatOut 1 o 2. Hoppas de kan fixa det. Nu har det legat ute som EA länge. Dags att snickra ihop spelet fan...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

"Och snigelätarna har förstått Flatout-konceptet: banracing med överdimensionerade jänkarbilar, med förare vars överlevnadsinstinkt ligger på samma nivå som hos självmordsbombare."

Hahaha xD

Medlem

Wreckfest all the way!

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Pretorian24:

Längtar efter Wreckfest. Gillade verkligen FO 1 o 2.

Next Car Game: Wreckfest lanserades ju som Early Access under början av 2014. Sist jag spelade det (vilket var den 27 oktober förra året), var spelet fungerade och otroligt bra. Jag ser det som ett komplett spel redan nu. Så bra är det

Äger också det till Steam. Tycker magin saknas i spelet. Det känns för stelt, imo. Har lirat 1 timma sedan jag köpte det förra sommaren som "Early Access". Tycker det går för sakta jämfört med FlatOut 1 o 2. Hoppas de kan fixa det. Nu har det legat ute som EA länge. Dags att snickra ihop spelet fan...

Bigbear Entertainment satsar på realism med Next Car Game: Wreckfest. Därför är det lite långsammare och mindre arkadaktigt, än FlatOut 1 och 2.

1
Skriv svar