Gröna Linjen...... Aaargh!!

Flakmonkey
Gröna Linjen...... Aaargh!!

Här börjar man tidigt för att sluta lite tidigare å så kommer man ändå inte hem någe tidigare och allt är gröna linjens fel. Eller egentligen är det väl kanske inte linjens fel utan den lastbilschaffis som körde in i en bro på Essingenledens. Allt var ju frid och fröjd på första bussturen från Lilla Essingen, men när jag kom ner i tunnelbanan vid Fridhemsplan kändes det genast fel. Tåget mot Skarpnäck stod först på fyra minuter, sen tre, sen fyra, sen tre, sen ja ni förstår hur det fortsätter. Perrongen blev allt mer packad med folk och hela tiden tänkte jag "Fan nu går jag till Odenplan istället", men man vill ju inte ha stått där i onödan och helt plötsligt hade det ju kunnat släppa. Hur som helst så stod jag där i en dryg kvart (ja det är faktiskt mycket med stockholmsmått mätt) och sen gick jag. Nu gjorde kanske inte det så mycket egentligen då det fungerade som en viss uppvärmning inför gympasset, men det är likväl irriterande.

En annan irriterande sak var att jag upptäckte att jag hade glömt mina shorts hemma, trots att jag lagt fram dem kvällen innan på ett smart ställe så att jag inte skulle göra det. Typiskt... Hursom så tvingades jag nu att köpa ännu ett par shorts på gymet (detta har hänt en gång tidigare) och det gör kanske inte heller så mycket då de inte är särskilt dyra och shorts är ju alltid bra att ha, men det är irriterande.

Hmm, mycket som irriterar mig idag märker jag fast som tur är återspeglar det faktiskt inte dagen i stort. Har varit en helt okej dag utan några större händelser att förtälja. På jobbet har det flytit på bra, har löst ett fullt godkänt antal ärenden och den hög jag har på mig har iaf inte växt. Förhoppningsvis är det lite lugnare på telefonerna imorgon så att jag får tid att ta mig igenom backloggen ordentligt, har ju både gamla case och en hel del dokumentation att ta itu med... men men, jag gillar ju att ha saker att göra så jag ska inte klaga

Jon Arne Riise... alltså den mannen har gjort så djävulskt mycket bra för Liverpool så jag kan inte hata honom, men jag vill nästan. Hur kan man vara så urbota korkad att försöka nicka bort en låg boll bara någon meter framför den egna målisen? Sparka bort bollfan istället. Jag menar det är ju dumt när man än gör det, men att sen göra det i absolut sista sekunden... ja... vad ska man säga... jag KOKADE av ilska när han gjorde det självmålet. Hoppas nu bara att gnaget slår djurgården imorgon, annars är ju det här en helt bortkastad sportvecka.

Hmm, nej nu är snart bussen framme vid min station... 611an... undrar hur många gånger man åkt på den genom åren... gillar den måste jag säga, inte för lång och inte för kort, man hinner göra något under resans gång. Som att skriva det här blogginlägget tex...

#blogg

1
Skriv svar