Batterierna har laddats

Flakmonkey
Batterierna har laddats

Klockan är precis i detta nu 22:34 och jag ligger här i TV-soffan med laptopen i famnen och ser på amerikansk fotboll - jävla galningar som spelar det i snö btw. En rätt angenäm avslutning på en vecka som verkligen har gått upp och ner som en berg och dalbana. I måndags mådde jag verkligen inte bra, det mesta sög kändes det som. Egentligen var det ju självklart inte så, men när man är nere så är man, då tänker man inte riktigt klart - iaf inte jag. Inte blev det särskilt bättre av att bli bestulen på en massa prylar, men på något sätt så satte det saker i perspektiv att ha lite "vanliga" motgångar att ta sig igenom. Motgångar som jag faktiskt kunde göra någonting åt istället för att bara sitta där och tänka på hur jobbigt det var och hoppas på att det skulle bli bättre.

Nåväl det blev ju bättre och bättre hela tiden och sedan i fredags har det varit riktigt bra. Även om jag inte hade planerat det så var det helt rätt att åka iväg i fredags för att umgås lite med Flugan, Kalmar och Kalmars flickvän. Blev ju inte någon utgång men väl en härlig pratstund med gott vin och bra musik. Var första gången man fick träffa flickvännen också och det var en trevlig bekantskap så grattis Kalmar, hon är en keeper

Lördagen spenderades ju i Täby med mamma och pappa. Var först lite tveksam till om jag skulle åka dit, hade ju ingen egentligen anledning till det, men jag ångrar det inte för det var precis det jag behövde. Att få vara omgiven av personer som älskar en stärkte mig något oerhört. Att få träffa syskonbarnen, få känna deras glädje. Att få känna den trygghet som infinner sig av att vara i samma hus som man växt upp i. Älskar det huset, så mycket minnen och dagen som det säljs och köps av någon utanför familjen (om det nu blir så) kommer verkligen vara en jobbig dag...

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1iIOmubk5sA&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1iIOmubk5sA&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Så kul och tuff!

Så har vi då idag som var bra på alla sätt och vis. Min mor skjutsade mig till Bagarmossen eftersom jag hade ännu lite prylar att ta med mig hem (nu måste jag ändå fått med mig allt därifrån?) och efter det så var det bara att bege sig till gymet för ett träningspass följt av en kort promenad till kontoret. Att jobba på en söndag är kanske inte det roligaste man kan tänka sig, men ibland är man ju tvungen att göra det också. Imorgon kommer ju en ny kund kunna ringa in till jobbet så det var en del kvar att fixa innan dess. Alla tester gick som smör så förhoppningsvis ska allt flyta på imorgon också, även om det ju alltid kommer fram saker som man missat.

Roligast idag var emellertid att få visa min uppskattning till min granne och hennes mamma som hjälpte mig så mycket i måndags. De fick varsin orkidé och flaska Barbera d'Alba. Inget speciellt tycker jag, men de blev väldigt glada vilket gjorde mig glad. Få saker är lika givande som att göra någon annan människa glad så jag är verkligen nöjd över reaktionen min lilla gest fick.

Så vad ska man säga... det jag verkligen behövde få ut av den här helgen var att få ladda mina batterier ordentligt. Samla kraft inför veckan så att den ska börja på bättre sätt än den förra och det har jag verkligen fått göra. Nu återstår det bara att se om de har laddats tillräckligt. Morgondagen lär ju gå i ett rejält högt tempo med den nya kunden och ett möte som iaf på förhand kan bli både intressant och givande. Men men, det är som sagt imorgon nu är det däremot dags att lägga sig och läsa lite Rocky innan man somnar.

#blogg

1
Skriv svar