Midsommarboogie

Skägg.
10 Chambers
Midsommarboogie

Den svenskaste av högtider drar igång på fredag, som vanligt ackompanjerad av växlande skitväder. Själv ska jag ut till Norrtälje med sambons familj - same procedure as last year, same procedure as every year. Det blir sill, dill och säkert ett par glas destillerad jästvätska. Det är ju det vi svenskar gör när vi firar något. Äter inlagd fisk och blir salongsberusade på sprit kryddat med diverse ogräs.

Midsommarafton är som sagt bland det svenskaste vi har, små grodorna måste ju vara vår versionen av indianernas regndagns. Fast tvärtom då, eftersom vi föredrar sol. På tal blågula produktioner, jag testade multiplayerbetan av #World in Conflict på helgens drömhack, verkar riktigt lovande. Svenska produktioner blir bara vassare och bättre med åren, jag har till med börjat inse att min mp3-spelare mestadels är laddad med musik inom gränserna. Senaste veckan har Shout out Louds spelets flitigt, senaste plattan är überbra.

Hursomhelst, hoppas ni har en trevlig helg och har överseende om att även vi nyhetsplitare kan behöva en datorfri dag eller två.

#blogg


signatur
1
Skriv svar