Dumma inköp...

Vila i frid
Dumma inköp...

Antar att alla gör det... Köper något som visar sig vara skit. Senast för mig var att jag köpte ett spel till min mobiltelefon. Bomberman. Kostade 50 kronor men jag var lite sugen på att lira det. Visar sig att det är världens sämst kodade spel, man hinner inte ens springa undan från bomben man lägger, för den sprängs för fort.

50 kronor rakt ner i papperskorgen. Andra saker är ju skivor, har minst 3-4 CD-skivor jag är mer än groteskt besviken över. (Dessa inköptes långt innan bredband och mp3 låg i folkmun.)

PC-spel är samma sak. Har t.ex. aldrig spelat Sacred, även fast jag köpte det för 500 kronor, inte heller Sacrifice, det ligger kvar ouppackat. Arcanum? Det är säkert ett bra spel men jag kom inte ens förbi första skärmen innan något annat drog min uppmärksamhet.

Säga vad man vill om fildelning, men vafan, nu kan man i alla fall testa ett spel eller titta på en film innan man bestämmer sig för att köpa det eller inte. Senaste tio spel/filmerna jag köpt är spel jag först testat/sett genom att ladda ner dem. Även fast jag är en fattig student så tar jag på mig att köpa det jag gillar, och jag rekommenderar alla att göra samma sak. Kolla gärna först så att du inte fastnar med 400 kronor av pappersvikt.

Skivor köper jag inte alls längre. Jag laddar ner gratislåtar (ja, faktiskt) som finns överallt. Varför satsa på något producerat av en industri som alltid har kämpat mot utveckling för att kunna sälja sina produkter för hutlösa priser.

En sista brasklapp, nej, jag kämpar inte för piratbyrån och jag gillar inte heller vad de står för. Det är inte en rättighet att ladda ner musik eller film gratis. Så fort det kommer ett bra alternativ klagar de på något annat. De kommer aldrig att vara nöjda med någon lösning. Sen att jämföra en 12-årig killes 120 Gig av warez med amerikanska företags galna kamp för att patentera livet fattar jag inte hur man kan jämföra med varandra.

Gratis musik:
www.mp3.com
www.di.fm
www.winamp.com

#blogg


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

1
Skriv svar