StarCraft 2

Avstängd
StarCraft 2

Ja, jag vet. Jag är inte ensam direkt om att skriva en blogg om spelet och det är några dagar sent dessutom. Så varför ens bry sig? För att jag har väntat på uppföljaren till mitt absoluta favoritspel flera år nu.
Mina förväntningar är mycket höga, jag har sett alla filmer som finns att få tag på och jag har troget valt en StarCraft 2-bakgrund.
Jag har funderat en del på StarCraft 2. Hur är det med grafiken? Den duger ju, men den verkar inte bli så där superbra, sedan skulle jag vilja att de i stället för att göra den så pass Warcraft 3-lik gjorde den mer dyster och verklig... som i originalet. Missförstå mig inte bara, för jag gillar verkligen grafiken i wc3, men den passar som inte riktigt i SC2.

Spelet ser någorlunda färdigt ut och jag skulle nästan gissa på att det släpps nästa år, men Blizzard har inte gjort sig kända för att vara snabba heller.

Så... snart kommer jag att få den efterlängtade fortsättningen. Frågorna är många. Hur ska det gå för Raynor och Zeratul? Hur blir det med Kerrigan? Vem är egentligen Samir Duran? Jag har förstås många fler, men dessa är de viktigaste.

StarCraft 2 ligger som absolut etta på önskelistan över spel just nu.

#blogg

1
Skriv svar