Min studentpresent: En mobil

Avstängd
Min studentpresent: En mobil

I morse såg jag att mamma satt vid datorn, så jag frågade henne om jag kunde få kolla på Halebops hemsida. Jag har nämligen velat skaffa det ett tag, men mobilen som jag har (nu hade) är låst till Telia och rätt dålig. Jag hade sett på TV att man kunde skaffa Halebop och få en mobil, så jag undersökte detta och hittade en som verkade rätt intressant. Då sa mamma att hon och pappa kunde ge mig en mobil i studentpresent då jag inte hade fått någon ännu.
"Det låter som en bra idé!" svarade jag muntert.
Vi tittade lite på hemsidan och sedan lite på Expert och sedan kom mamma på att vi hade fått ett reahäfte från OnOff och där fanns en riktigt intressant mobil: Samsung SGH-E250. Mobilen jag skulle få fick inte kosta över 1000, och E250 reades ut för 799 utan abonnemang (tidigare 1299) och rean varade bara helgen ut, så vi slog till. Jag fick den och ett minneskort på 2 GB.
Fy vad härligt det känns! Nu har jag en fin mobil och om mindre än en månad en fin dator. Just nu håller jag på att föra över lite musik och sånt till minneskortet (kortläsare <3). En kul grej är att nu har min mobil lika mycket minne (eller egentligen en smula mer) än min MP3-spelare. Troligen blir mobilen min nya musikspelare nu.

Jag kollade självklart på mobilens specifikationer och den hade allt jag ville ha: den var skjutbar, hade kamera (VGA), stöd för Java, MP3 (och lite annat), video (MP4), Bluetooth, e-post, kalender och WAP. Det enda som jag skulle vilja ha mer än det är WLAN, men det är inte direkt nödvändigt. ^^

#blogg

1
Skriv svar