Kabuki Quantum Fighter

Pansarknekt
Kabuki Quantum Fighter

Ännu en liten presentation av nostalgiskt godis. Denna gång till NES, tänkte jag för er, berätta lite om Kabuki Quantum Fighter.
Sagan börjar på ett nu för mig okänt köpcenter som jag besökte med morsan och farsan. Jag misstänkter att jag var något åksjuk och vinglade iväg direkt till någon spelavdelning och stirrade på fodral till olika spel. Min fantasi på den tiden var mycket stark så jag kunte stirra på dessa kartonger till olika spel och fantisera om hur extremt grymma de var.
Och det var så jag hittade Kabuki, under denna visit på köpcentrat. Jag blev så begeistrad att jag kutade ut ur butiken med fodralet, vilket jag misstänker var mindre omtyckt av personalen och letade upp min morsa. Strängt blev jag avisad och var tvungen att lämna tillbaks kartongen. Mina förhandlingar med morsan hade blivit söndertrasade och jag kände mig missmodig. Vad som hände sen minns jag inte men envis som jag e misstänker jag att det blev en del surande.

Jag ordnade dock spelet själv på något vis ett år senare. Jag minns inte hur men jag minns mycket väl min första spelsession med detta lir. Och det var riktigt obskyrt ibörjan tyckte jag. Kabuki som skulle rädda världen precis som vanligt, skickas in i en jättedator som styr något maskineri som har kapacitet att förgöra mänskligheten. Detta gör man för att jättedatorn har blivit infekterad av ett virus och gissa vem som är antiviruset, jo självaste Kabuki. Spelet var alltså lite "speciellt", man slogs med håret(!) men det är ju japanskt. Gissar på att Kabuki är någon animekaraktär där...
Men fy attan vad fängslande spelet var, trots sin höga svårighetsgrad. Det var även grafiskt riktigt bra och jag lirade som attan. Tror aldrig såhär på efterhand att jag klara det men jag kom till slutbossen.
Detta är tillsammans med Power Blade ett av dom roligare sidoscrollande actionspel jag spelat. Som dessutom hade en bra inlärningskurva, man kunde bli riktigt bra på detta spelet som innehöll många olika powerups och hoppande.

Här är en av 3 filmer där en snubbe spelar igenom spelet, han är riktigt skillad.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/XATs_C-7uIc&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/XATs_C-7uIc&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>

#blogg


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar