Lite orolig..

Medlem
Lite orolig..

Tänker mycket just nu, tänkte det är lika bra att skriva ner det.
Har märkt att skriva ner saker är ett bra sätt så.

Nått som jag tänker mycket på just nu är ekonomin.
Det har aldrig varit några problem förut, och jag har alltid haft x antal kr över varje månad +sparat en peng.

Men nu håller man liv i ett hus själv.
Med min förra tjej så gjorde vi så att vi betalade hälften var av räkningarna, vilket gjorde man hade det rätt så bra!
Så är det inte länge och det känns väldigt tråkigt att man inte kan "leva som förr"
över 1mån så blev allt 50% dyrare så att säga.
Vad man ska göra vet jag inte exakt, men försöka att sluta köpa små saker och handla på willys i stället är nog en god idè.

baah,, bli miljonär på ett jobba, vilket jag tänkte göra när jag var ung, har jag insett att det går inte ^^

Vet inte om det bara är jag? Men jag för mig är pengar en väldigt viktig del i mitt liv, min mardröm sedan jag var liten var att inte ha pengar och tvingas leva på gatan, det var en rädsla jag fick säkert innan jag ens hade börjat skolan, och det sitter i än.

Vidare har jag fått reda på att min föra tjej, Lea är i swe igen, vilket fick mig och börja tänka igen.
Jag har ju pratat om nästan allt med min nya tjej om hur jag hade det förut med Lea, och hon sa nått klokt igår.
Att Lea gick här som ett spöke.
För att utveckla det så menar hon å förden delen jag oxså, att förut levde jag här i huset, jobbade, och gjorde det jag ville, Medans vårat förhållande var välldigt mycket jag och hon.
Vi levde som två, inte som en, jag vet att Lea försökte prata med mig ang detta flera gånger, men jag har märkt att jag då inte förstog ett ord om vad hon sa eller menade, vilket man gör nu.

nu gör jag allt för att jag och min nya käresta ska vara en och inte två!
Man bor ihop, man lever ihop, man är ett par.
Min tjej är nu allt för mig, och jag är väldigt rädd att göra om misstag med henne som med Lea, jag är rädd för att mista min själsfrände.
Jag svor för flera år sedan att aldirg vara den orskaden som ev gjorde att ett förhålladne tog slut, men nu i efterhand förstog jag att det var JAG,,
välldigt olustig kännsla, men och andra sidan bra att man kan vara medveten och objektiv.
Gud så många läxor jag har lärt mig och jag ska göra det som står i min makt för att min nya tjej ska känna sig som min prinsessa och älskade, hon är det jag har kvar.

Nått jag skulle vilja är att prata med min förra tjej (Lea) och förklara för henne vad jag har lärt mig, och be om ursäkt för att jag var så dålig på att lyssna och förstå.
Vet inte exakt varför jag vill säga det till henne, men jag har lite dåligt samvete och skäms.

Jag och min nya tjej pratar jättemycket med varandra och det är jätte skönt!
vi pratar kännslor, praktiska saker, gemensamma saker osv.. det är väldigt bra för mig, och så klart för henne.
Min nya tjej sa en sån himla bra sak i början när vi träffades

"jag blir hellre sårad av sanningen än lycklig på en lögn"

Dom orden har fått mig att verkligen kunna säga det jag känner och tycker, även om en del saker kan få henne lite ledsen eller arg.
Men jag är ärlig och ingen behöver fundera eller gissa på vad den andre menar.

puss puss hjärtat!

/7/ Icey

#blogg


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar