Medlem
GIMP

Nej detta handlar inte om att jag är en gimp eller har en riktigt gimp. Det handlar om det photoshop liknade programmet Gimp.

Gimp som var till först för linux (i think) som nu har kommit till det lite ostabila Windows. Verkar i grund som ett bra program då det är gratis och gratis är alltid gott även om man inte kan äta detta program så ser det ut som ögongodis eller nja mer som grönsaksgodis.. precis.. Grönsaksgodis. För det är inte så flashigt som man kan tycka att Photoshop är utan det är mera väldigt lättsmält och lagom. Nu klankar jag inte ner på Photoshop eller hyllar Gimp utan båda är bra på olika saker, Man vet vad man får när man använder photpshop medans gimp får man leta lite tills man uppfattat vad man har fått för 0 kronor.

Det som man saknar lite i gimp är dragfunktioner som t.ex att dra en bild ifrån en internet sida till själva ritprogramet och sedan leka med det där utan att igentligen spara ner och öppna bilden. Men sådant är inget som egentligen behövs i mitt syfte... Dock så kommer jag nog bli tvungen att göra en ny bild snart till bloggen då jag har börjat reta mig på hur den ser ut. Den är ok men vill att den ska se lite bättre ut.

Men om man säger det så här om Photoshop vore grattis och i öppen source så skulle man vilja ha det. Men nu är det inte så och man får finna vad som finns i GIMP, och det har man gjort så man får hoppas att man har blivit ordentligt Gimpad av programet så att man kan njuta av det.

Gimp the Gimp

#blogg

1
Skriv svar