Castaway Stories

Medlem
Castaway Stories

Nej detta handlar inte om en stackare på Fedex som hamnar på en öde ö tillsammans med en Product-placement-boll. Detta är först och främst The Sims.

The sims är något som jag återkommer rätt ofta till i mitt pc-spelande, vet inte direkt varför men det är rätt kul att sitta och ta hand om en stackars missuppfattad enstöring lite paradox över det hela men aja. Castaway Stories är lite annorlunda än dom andra sims är.. Då det mesta sakerna är lite enklare i Castaway för att det skall gå fortare på en laptop och för att få mera folk att köpa det såklart.

Enkelheterna är t.ex som att man inte nu behöver sitta och göra en gubbe i 30år, för nu finns det bara 2 karaktärer att välja i mellan och det är en kille och en tjej. Samnt så är det även enklare att fixa "mat" på bordet och det är också enklare att bli "vänner" med saker. Spelet har en story line som man tvingas att gå igenom och även konstiga puzzle som tog mig litet tag innan jag förstog vad man skulle göra (varför tänka enkelt?).

För mig så var spelet helt ok i början, men senare när man börjar få mera saker att göra så känns allting bara långtråkigt. Men är du ett Sims-fan och tycker att The Sims är bättre än gud så är spelet något för dig. Då det är lite annorlunda och lite nyskapande i tänkade iallafall.. Inte helt dåligt men inte heller en guldstjärna.

WILSON!!

#blogg

1
Skriv svar