Hur dum får man vara..? (Ungefär som sony.)

Medlem
Hur dum får man vara..? (Ungefär som sony.)

Där har ni en bra fråga. Ungefär som Sony är svaret.

Märkte att jag inte kunde ändra mitt bostadsland när jag tidigare idag försökte ändra till min nuvarande adress. Det går tydligen inte, så jag bestämde mig för att kontakta Sonys support och få det ändrat där. Nu började deras dumheter!

Ringer det nummer som finns på playstation.com. Här får jag veta att de sen Oktober (Varför inte ändra på internet=) har ett annat nummer (Ett betalnummer, 7.50 i minuten plus normal samtalstaxa. Priset framgår inte) och att man även kan kontakta dem via epost (Som inte framgår på internet, måste höra den på telefon).

Ringer till deras betalnummer och antar att det inte kan ta så lång tid, efterssom det trots allt är ett betalnummer. Möts av en minut med information innan jag hamnar på åttonde plats i en kö (Kö till betalsamtal, hurra?).
Sitter i ett par minuter utan att jag kommer frammåt, tydligen har de en person som sitter där.
Bestämmer mig för att skriva ett mail istället. Får svar efter ett par timmar. Tydligen står det i det avtal man accepterar när man skapar sitt konto att man inte kan byta bostadsland. De skriver även att jag skulle valt Sverige när jag skapade mitt konto (Bodde i norge vid tillfället).
Efter detta läste jag noga igenom alla avtal jag accepterat och där finns inte ett ord om det. Kollar även registreringsprocessen, där man inte kan välja land.

Skriver till dem och förklarar detta och får nästan exakt samma svar (annan signatur). Kollar om man kan flytta över de saker man köpt på PSN Store och får ännu en gång samma svar, med två extra rader ditlagda där de säger att man inte kan flytta material från ett konto till ett annat.

Är det såhär man ska behålla kunder och se till så att de är nöjda?
Inte låta dem behålla saker om de bestämmer sig för att flytta från ett land till ett annat? Inte låta folk bestämma själva om de bor i det land de råkar befinna sig i när de skapar kontot?
Och att ta betalt för support via telefon?! Fy fan, cdon har bättre support..

#blogg

1
Skriv svar