Netiquette

Medlem
Netiquette

För ettpar år sedan tycker jag situationen var värre men det kan även vara så att jag har blivit mera tillbakadragen och har kommit in i en lite mer avskiljd del av... internet.

Vad pratar jag om? Jo som rubriken antyder, på etikett på nätet.
För bara ettpar år sedan som sagt så var det tusen utropstecken åt höger och vänster och det var caps och tjofaderullan och man blev bara trött på alla som inte kunde skriva normalt. Nuförtiden så ser jag nästan inget sådant. Förvisso så håller jag mig till ett fåtal sidor på nätet varav en av dem är en sådan sida man ska bete sig som en idiot (tror jag... verkar iaf så ). Lunarstorm är borta för säkert 4 år sedan, random chatsidor besöks inte (finns de ens kvar?) och begäret av att få synas känns inte sådär överdrivet stort då man har börjat acceptera sig själv som person och på så vis blivit mer självsäker på sig själv kanske.

Är det så att internet har blvit lite mer städat de senaste åren eller är det bara jag som håller mig undan det? Okej ibland är det någon random som addar en på msn för att jag har så dum adress och då kan man få uppleva både det ena och det andra men man tar det lugnt och skriver som vanligt folk medan denna andra person som ofast är under 16 år är helt vild och spottar både det ena och det andra runt sig vilket man tar med ett skratt och att blocka honom/henne efter ett tag när det slutar vara roligt.

Ajaa... dethär inlägget blev inte riktigt som planerat och vet inte var jag ska ta vägen med det men visst har det förändrats en hel del på internet de senaste åren även om nybörjarna hittar en massa nya ord och förkortningar som de måste slänga ur sig helatiden för att visa makt och verka "coola"?
Vad tycker ni andra som läser detta?

#blogg


signatur

osv.

1
Skriv svar