Motivation

Medlem
Motivation

Diablo 3 annonserades vara under utveckling igår och Blizzard släppte videos och en del information direkt. Börjar kännas som att det är bättre att de gör som de har gjort nu med SC2 och D3 att inte annonsera ut det 3 år i förväg för det är sååååå lång väntan. SC2 är det lite mer än ett år sedan de visade första bilderna på och 18 månader senare är det tänkt att släppas. Lite lagom.

Nåväl. Intressanta saker i mitt tyckte om själva spelet.
Det är 20 år sedan Diablo 2 tog plats. Det är inte många som lever som vet vad som egentligen hände och för de flesta i världen lever berättelserna vidare i form av myter.
Man kan spela som både manlig och kvinnlig version av klasserna. Dessa är nu i 3D och man ska väl slippa detta med att olika rustningar ser likadana ut på gubbarna. De har en lite mindre realistisk look på grafiken precis som i SC2 vilket jag tycker är fint. Utomhusmiljöerna ser riktigt mysiga ut. Man kan även använda sig av miljöerna för att besegra fiendena. Tex göra en fet attack mot en mur så rasar den ner och krossar en massa. Får se hur det blir med det och med tanke på att man verkar kunna ta sönder broar och liknande också så måste alla klasserna ha någon form av teleport eller hoppa ability för att kunna ta sig vidare om de inte har gjort om sin random-miljö-generator nog mycket (ja det ska självklart vara random hur banorna ser ut) så att den bygger upp flera vägar som man kan ta sig runt. På tal om den så hoppas jag att det blir mera random som i Diablo 1 och inte som i Diablo 2 som var lite halvt om halvt fake. Detta lär ju dock vara svårt med tanke på hur grafiken ser ut. Om man bygger upp banorna med tiles som i D1 så är det inte så svårt men att pussla ihop alla möjliga kombinationer utan det så att det ser bra ut... stackars grafiker : >

Nog om D3... jag satt och läste en hel del på ett forum för de som pysslar med grafiska saker vilket är det som jag vill göra. Har ju ändå spenderat ett år på skolan nu och inte gjort så värst mycket men det finns inga genvägar och för att bli bra på något så måste man kämpa för det. Får köra hårt under sommaren och spela mycket mindre, surfa mindre och sedan sitta mer i Maya och Photoshop. En sisådär 8 timmar om dagen minst iaf. Mycket snack och liten verkstad är dock det vanliga men jag ska försöka. Jag SKA, jag KAN.

Nu väntar dock lunchen. *ta ta*

Vettig läsning

#blogg


signatur

osv.

1
Skriv svar