Den gångna veckans händelser

Medlem
Den gångna veckans händelser

Så vad har man gjort nu då? Jobbat på en ny logo här till bloggen, kommer antagligen inte passa in alls men det skiter jag i. Den är nog klar om jag inte minns fel men orkade inte göra något mer med den av någon anledning. Kanske var något kvar att fixa, kollar på det när jag skrivit klart detta.

Trillade in på Dwarf Fortress forumet och började läsa historier igen. Försvann många timmar där kan man lugnt säga. För de som fortfarande inte vet vad detta underbara spel(?) är så bjuder jag på lite länkar. Forum med historier och här hittar man spelet som är helt gratis. Inlärningskurvan är... vad säger man, det svåraste någonsinn eller något sånt men det är så värt timmarna/dagarna det tar att lära sig. Innan vi överger detta ämnet också så gjorde jag en liten illustration också av något som hände mig när jag spelade sist. Blev lite inspirerad av att göra något efter att ha läst en tråd på deras forum med fanart. Följande visar bilden: De tre dvärgarna är nykommna dvärgar till min plats. Jag har just rekryterat en ny jägare till mitt samhälle men hade inget armborst till honom just då så han sprang runt och jagade med bara händerna och... ja... : )
*klicky* får inte bilden att bli mindre så det ser bra ut : (

Sista tre dagarna har man börjat nöta igenom Guild Wars också. Känner mig lite halvt skyldig då jag spenderade runt 700kr i vintras och köpte de två sista paketen till spelet men sedan spelade jag knappt. Riktigt kommit in i det nu igen dock så ska väl ta mig igenom Nightfall och Eye of the North så småningom och sedan får vi se om jag kan orka igenom Factions också som jag inte heller klarat även om jag är en bit på vägen med iaf en gubbe. PvE till max dvs. ~~

Har även modellerat lite i Maya till en liten lowpoly tävling men efter att ha spenderat en massa timmar med att försöka få till huvudet på varelsen så vet jag inte om jag ska fortsätta. Kände motivationen i början och det gick jättebra men så går det utför som vanligt. Väldigt nöjd med hur det ser ut så långt iaf så ska nog fortsätta på den senare. Om inte annat så ska jag nog fylla ut och använda så många trianglar som möjligt för att få den lite smidigare och snyggare och sedan försöka mig på att göra lite snygga texturer och lära mig lite nya saker i det området.

Så... levt med 33kb/s nu de senaste två veckorna när jag normalt har 100mbit. Det är... långsamt. Fan vet vad som är fel här hemma hos föräldrarna men jag orkar inte bry mig och ingen verkar ju säga något direkt så... fast tror jag har kommit på vad felet är för någon dag sedan. Ajaa... orkar inte bry mig för det blir alltid massa sabla bråk och trassel. Tacka vet jag att bo ensam, herre över sitt eget hus så att säga. På torsdag bär det iväg tillbaka till Skövde iaf så får man laga mat och diska själv igen även om jag skulle vilja ha lite mer tid här för att rita lite mer utomhus i mitt nyinköpta skissblock men vädret är ju sämst.~~

kkthxbye

snabbedit: Herregud vad den logon såg ut... otydligare kan det inte bli. Får jobba lite på det nu då *rycker fram wacomplattan*

#blogg


signatur

osv.

1
Skriv svar