Jag har blivit biten av ett giftigt spel...igen

Medlem
Jag har blivit biten av ett giftigt spel...igen

Efter allt ståhej angående Fallout 3 så väcktes det ett sug efter vad jag anser vara tidernas bästa RPG, så vad gör man ? Jo plockar ut en gammal papperskartong från garderoben som är lagom täckt med damm, men de svarta och blå färgerna syns fortfarande igenom. Ut med cdfodralet och i med skivan i cdläsaren och påbörja installationen, jag väljer alternativet man inte hade utrymme att välja när man först köpte spelet.....
"HUMONGOUS INSTALLATION 624.9MB" ( Observera de viktiga 0.9MB )
624.9MB, det har ju gemene man enbart i sin telefon nu för tiden. I alla fall så möttes jag av en grafik jag inte direkt kände igen, efter 9år så hinner det hända en del saker i spelbranchen och lite besviken blev jag allt, "vad fasen? Hur blev jag så betagen av detta? Det ser ju förjävligt ut"
Efter ungefär 20 minuters spelande så kom svaret, jag började att minnas, det hade inte alls med grafiken att göra, det var spelets grymt sköna känslan av att utforska, miljöerna, fighterna och alla dessa goda handlingar man kan välja att (inte) göra . Min stams överlevnad hänger ju på mig nu!
Så nu sitter jag här, hängande ögon och tankar som enbart snurrar runt hur jag ska hitta ett batteri till min nyfunna bil i staden Den.

Japp, jag har blivit biten av Fallout 2, tidernas giftigaste spel.

#blogg


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar