Halo 3: ODST

Inaktiv
Halo 3: ODST

Precis lirat klart campaign, tog strax över 6 timmar på normal nivå. Kan tänka mig mycket väl att det tar en extra timme eller två om du drar på herioc, och samma visa på legendary. Men normal kändes lagom för mig som första gång, man får dra en svårare nivå med en polare sen. Iaf, tyckte spelet var riktigt grymt. Man märker verkligen att man inte är Master Chief mer, för man tar skada mycket lättare och måste ta skydd oftare. Men, skulle knappast kalla det en dålig sak, för det tonar inte ner action biten alls, och man får verkligen känslan att man är en ODST soldat. Ang karaktärbytet så var jag extremt nöjd med detta, man får verkligen lära känna sitt team. Genom att hitta olika saker som spelaren "Rookie" så fick man flashbacks av sitt team, vilket gav information riktigt bra om vad som hände innan man vakna till liv. Enda jag inte gillade i spelet var att när man gick omkring i New Mombasa som Rookie så blev det ganska trist efter en bit, man får slåss mot en Covernant trupp lite då och då, medans du är på väg mot nästa ledtråd. Men desto längre in du kommer i spelet desto mer vill du lira, för det blir verkligen bättre. Ger detta spelet utan tvekan 4,5/5. Skulle lätt säga att det mäter sig med Halo 3. Storyn är mycket mer utvecklad och med fler karaktärer så blir det mer intressant, samt mycket humor, vilket alltid är ett plus för mig. Något som man känner igen med Halo 3 är att där finns ett litet extra klipp i slutet av credits i ODST, so check that out!

Med ODST får du också en Reach beta i början av nästa år, ska bli riktigt intressant att se. Det var mycket snack om Reach under campaignen av ODST, för vissa av soldaterna var med i händelsen. Så det gav lite extra hype, hehe.

Angående multiplayer delen så har jag inte testat för mycket, firefight lirade jag igår med Zelaxe och hans polare. Tyckte att det var riktigt kul, döskallarna ger olika svåra saker som varierar saken mycket mer än man kan tänka sig.

Andra disken du får med ger dig alla DLC banor plus 3 nya som jag inte har hunnit testa än heller, men ska göra snart. Fler banor till ett spel som detta är ju alltid superb.

#blogg

1
Skriv svar