Parappa the Rappers pappa till Wii

Inaktiv
Parappa the Rappers pappa till Wii

Själv spelade jag aldrig spelet Parappa The Rapper till Playstation. Jag hade en PS1 ett tag, men var nog inte riktigt mogen för kvalitetsspel som inte innehöll hjärnor eller bränt gummi när spelet lanserades, back in the day. I en intervju på Gamesindutry.biz pratar skaparen av ovannämnda spel om att han tycker att Wiin är den mest intressanta av de tre senaste konsolerna på marknaden.

"Wii is a very good piece of hardware. Many talented people from Nintendo make great ideas for game hardware, of course. Already I've been starting to think about Wii software, but it's very hard sometimes. Because can you keep shaking the controller for hours? Players can't spend a long time on gameplay, so this can be tough. So I respect Nintendo's activities, but for software designers like us, it's very hard.

Förutom problematiken med att spelarna i värsta fall blir trötta i armarna av vevande, ser han mest potential i just Wii. Så kanske får även jag prova på rytmerna i Parappa på vår favoritmaskin. Det ska bli intressant att se vad som utvecklar sig i framtiden om detta.

Källa

#blogg


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

1
Skriv svar