Sony stämda. Igen.

Inaktiv
Sony stämda. Igen.

Egentligen är jag inte riktigt i skick att skriva om detta, men att dra Sony lite extra i smutsen lockar fram något extra i mig. Fråga mig inte varför. Tydligen är det nu ett företag i USA (vart annars?) som anser att Sony stulit deras teknik bakom BluRay. Antingen har japanerna, ännu en gång, blivit tagna på bar gärning eller så är det bara ännu ett företag som inte riktigt går runt på "normal business" och ser fram emot att försöka genom det amerikanska advokatsamfundet.

Citat:

California-based firm Target Technology has filed a lawsuit against three Sony companies - including SCEA - claiming that the Blu-ray format infringes on a patent it has held since March 2006.

According to IPlaw360.com, Target alleges that Blu-ray discs "embody" a silver-based alloy thin film it invented to be used on optical discs.

Att betala ut till Immersion för rumble-tekniken satt långt inne, men till slut betalade Sony. Nu ryktas det om att rumble kommer tillbaka mot slutet av året till PS3. Försvinner BluRay i samband med att rumble kommer (tillbaka) till PS3?

Källa

#blogg


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

1
Skriv svar