Äntligen en karta!

Medlem
Äntligen en karta!

Hoy!

Idag har jag äntligen kommit såpass i utvecklingen av editorn att jag kan spara och öppna kart filer till spelet! Det är en ganska stor händelse då jag iom detta faktiskt kan börja jobba på själva spelet

Med import av karta som bas så kan jag börja jobba med Ingame saker som spelar rörelser, kollisions hantering, lite 2d fysik och sådant roligt, ser fram emot lite ändring i programmerings arbetet.
Sen så öppnar det ju portarna för att börja jobba lite mer med grafiken också.
Jag skall göra själva spelar grafiken i 3d, så att det blir enkelt att ta fram sprites som känns dynamiska och levande.
Behöver jag ett speciellt rörelsemönster (deathmove ) så fixar jag det enkelt efter jag har get spelarmodellen ett skellet osv.

Idag tänkte jag gå bort lite från nördsnacket och prata lite om livet runtomkring utvecklingen av Project: Europa.
Jag sitter inte helt maniskt och knackar kod hela dagarna (även om det händer i perioder).
Jag tar lite tid ibland och njuter av lite spelande själv, just nu är jag ganska fast i Travian Travian, sitter på två av servrarna och bygger för fullt! (x3 och s3 servrarna där jag heter Fagertveit såklart ).
Annars gillar jag att sitta och lyssna på musik och hålla på med lite allmän konst.
Min konst går att kolla på min deviantart sida som ligger på följande adress: Deviantart Det blir ett par uppehåll i detta iom spelutvecklandet, men jag försöker att få mig tid så ofta som möjligt.

När jag sitter och jobbar så lyssnar jag gärna på musik. Idag blev valet Suicide Commando, lite deppigt, mycket röj och en massa Hellraiser samplingar bättre än så kan det ju knappast bli.

Nu på sommaren blir det ju lite grillat också, då hänger jag mest med två gamla klasspolare här i träsket och vi avnjuter gärna ett eller ett par parti chicago (eller texas hold'em om vi har bra med pengar ).

Det var lite om vardagen, nu till dagens arbete, här kommer en screenshot på en karta som jag gjort idag och som ligger sparad och säker i en .xml fil

#blogg

1
Skriv svar