Moero! Nekketsu Rhythm Damashii Osu! Tatakae! Ouendan 2

Medlem
Moero! Nekketsu Rhythm Damashii Osu! Tatakae! Ouendan 2

...eller Ouendan 2 förkortat är uppföljaren till det populära japanska DS-spelet Osu! Tatakae! Ouendan. Nu har jag äntligen fått denna het eftertraktade spelet hemlevererat på posten! I Ouendan 2 går det ut på att i takt med musiken kunna trycka på en förbestämd bana av prickar. Ju längre fram man kommer i spelet, desto fler prickar måste man behärska, och därmed blir svårighetsgraden alltmer svårare.

Nytt i denna uppföljaren är ett nytt rivaliserande gäng som är klätt helt i blått. Till Ouendan-gängets förfäran leder detta till en uppsjö uppvisningar där det ena laget försöker överträffa det andra. Kontrollerna för det nya laget sköts på samma sätt som i det gamla spelet.

Spelet levereras med 19 låtar, varpå alla är japanska. Jag tyckte låtarna som helhet utgjorde en utmärkt blandning, varpå en del lätt bättre och andra lite sämre. En annan fördel (?) Ouendan-spelen alltid har haft framför Elite Beat Agents-spelen är att låtarna är helt på japanska, vilket leder till att vi västerlänningar får det svårare att avgöra om en låt suger eller inte. Humorn är allt som oftast också mer spontant roliga än dess västerlänska motsvarighet.

Allt som allt tycker jag detta spelet var en trevlig uppföljare till en av tidernas bästa DS-spel Osu! Tatakae! Ouendan, och om jag känner er Ouendan-frälsta spelare där ute så har ni redan förbokat spelet för längesedan.

Mer utförligare recensioner:

IGN: Reader Review
Arcade Renaissance: Import Review

#blogg

1
Skriv svar