Rock Band här!!

Inaktiv
Rock Band här!!

I fredags så kom äntligen Xboxen tillbaka, från en liten utflykt till Tyskland och Microsofts support center. Där den varit och fått Dvd spelaren och moderkortet utbytt. Och med Xboxen hemma igen bar det av mot Maxi för att inhandla Rock Band. Detta var dock inte alls någon enkel sak, då Maxi bara har tomma kartonger framme. så efter betal proceduren så var det dags för personalen att hämta det som skulle vara i kartongen. Och efter att dom hade packat ner allt i original kartongen så satte jag mig i bilen på väg hem, och väl hemma så kollade jag på klockan shit redan sex. Jag som skulle vara på lanet nu, snabbt in i bilen och iväg igen med en enda tanke i bakhuvudet, jag vill lira Rock Band. Så dagen efter när jag äntligen kommit hem från lanet var det dags att sätta sig ner och börja test spela.

Och det första som slog mig var hur svåra trummorna var, men efter att ha kört båda tutorialsen så kände jag mig redo att testa lite på ricktigt. Så körde igång en solo tour och skapade mig en digital kopia. Detta var fakriskt riktigt roligt, och väldigt välgjort. Sedan lirades det en lång stund, närmare bestämt 28 låtar. Då kände jag mig lite tröt och tänkte jag testar hur det är att lira gitarren, sagt och gjort körde jag igång. Detta kändes dock märkbart lättare än i tex guitar Hero 2, så efter någon låt höjde jag svårhets graden från medium till high. Väl där fick jag den utamning jag behövde, ja till och med lite för mycket. Mer än så här han jag dock inte spela, på grund av en middags bjudning. Men i veckan blir det till att testa med några kompisar.

#blogg

1
Skriv svar