Halo minnen + Mer om Halo 3 co-op mm.

Medlem
Halo minnen + Mer om Halo 3 co-op mm.

Bungies vecko brev (kan man översätta det så?) innehåller en del godbitar ang co-op, Forge (askul beskrivning om Elephant fysik), samt hur de hanterar TV inställningarna för att det skall se så bra ut som möjligt i HD.

Som ni fattat så är jag lite av en fan-boy. Hatar det uttrycket, för jag har inga problem att kritisera där kritik är befogat.

När jag spelade Halo CE första gången ändrades min syn på spel. Konsol spel i alla fall. Jag fick min första Xbox med Halo några dagar före marknaden då jag jobbar nära MS och vunnit en del MS Awards i helt andra områden (Enterprise Servers). Jag spelade en del innan boxen kom till världen, men det var första gången jag spelade ett spel med den suveräna kontrollen som Halo CE gav.

Varför hade ingen annan tänkt på att mappa rörelse så innan?! Jag hade aldrig varit med om det i alla fall. Det jag alltid retade mig på på PSOne & PS2 spel var hur JÄVLA dumma kontrollerna var.

Nu kunde man spela som på PCn (nästan). Detta gjorde att kompisar som aldrig, eller väldigt lite, spelat innan, nu kom hem för att lira Halo.

När Halo 2 kom tog jag 3 dagars semester för att kunna njuta utan avbrott. Först var man lite besviken, men ändå super-nöjd. Vissa banor i kampanjen har klara problem. Men MP gjorde ju upp för det! Med råge!

Jag och mina polare spelade Halo 2 MP på Live var helg i 4-5 månader. Hur patetisk kan man bli? Hahahaha.. Men Oj så Skoj vi hadde.

Läs Bungies vecko brev här:

http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&cid=1268...

#blogg


signatur

"Never give up! Never surrender!"

1
Skriv svar