Wiilka spel?

Medlem
Wiilka spel?

Jag tycker det släpps alldeles för lite spel som är utvecklade till Wii... De flesta är portar av PS2 spel eller gamla spel. SMG visade att maskinen klarar av att prestera, varför kan vi inte få lite mer grafiskt tilltalande spel? Sen fattar jag inte hypen över SSBB... det verkar vara pretty ghey imho. Men jag får bilda mig en rättvis uppfattning efter jag testat det.

De flesta spel jag har sett fram emot på Wii har jag ledsnat på efter en eller ett par timmar, antingen är storyn dålig, kontrollerna under all kritik eller så är det rent ut sagt tråkiga spel. Vad jag frågar mig är, hur har utvecklarna råd att göra så dåliga spel? Jag menar om man gör ett dåligt spel så tjänar man väl inget på det, eller betalar Nintendo dem för att trycka ut smörja bara för att konsollen ska ha ett stort spelutbud?

Jag skulle vilja uppgradera datorn med ny processor och gfx, jag är även sugen på xbox360/ps3. Sen kommer ju Wrath of the Lich King vilket jag vill köra, fast det är ju inte för än tidigast efter sommaren. Appropå det, Age of Conan lockar och jag har kommit med i tekniska BETAn på söndag! Det ska bli kul och se hur det är!

Oj! Nu vandrade tankarna iväg, kanske bäst att fortsätta jobba lite. ^^

#blogg

Tempus fugit.

1
Skriv svar