Borderlands

Medlem
Borderlands

Det har varit väldigt lite snack om Borderlands i spelvärlden. Det senaste jag hörde var att det kanske inte skulle bli av beroende på uppsägningarna hos Gearbox, som utvecklar spelet.

Gearbox lyckades tillslut få ut Hells Highway förra året, efter förseningar. Och nu tror jag att de satsar på att få ut Aliens: Colonial Marines, ett mycket intressant spel.

Jag hittade en gameplay film från Borderlands på ca 10 minuter på youboob, den visade mest vapen och det verkar lovande. En av de saker som ska göra Borderlands unikt är att det ska finnas runt 700000 olika vapen eller modifikationer på vapen. Detta är förståss bara en gimmick, men en ganska rolig sådan. Om man är vapenfanatiker förståss.

I Borderlands så kommer man att kunna "levla", göra uppdrag och spela co-op. Spelet utspelar sig i fiktiv framtid med inspiration av Mad Max filmerna, vilket för mig känns väldigt lockande. Det är något med den postapokalyptiska stämningen som tilltalar mig, jag har till exempel spelat Mutant Chronicles när jag var yngre.

Detta spel känns som ett försök att korsa ett mmorpg med ett modernt fps, ett för mig tilltalande koncept. Förutsatt att man slipper levelhets och allt grindande.

Jag hoppas att spelet inte är nedlagt samt att vi får lite mer info om det snart, spelet skulle haft release innan jul men har nu skjutits upp. Jag såg att det stod release Q1 hos FZ, men det tvivlar jag på om det stämmer.

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar