Crysis demot (TACGun <3)

Medlem
Crysis demot (TACGun <3)

Jaha, var ska man börja?

Mitt första intryck var inte det bästa om man säger så, då 64-bitars inte startade överhuvudtaget, men 32-bitaren funkade fint. Ett tag. Men hur som helst så körde jag igång direkt, men jag fick snabbt trycka på esc-knappen, för det hela var mer som ett bildspel än ett vanligt spel. Efter att ha ändrat inställningarna så att det flöt på hyffast bra så visade det sig vara en ful och irriterande bugg som gjorde att buskar och annat började lysa runt kanterna.
Detta var något som jag struntade i men när jag var precis vid slutet på banan så hänger skiten sig och när jag ska starta spelet igen så åker jag ut i windows.
Jag fick helt enkelt byta tillbaka till mina gamla drivrutiner, för den nya beta-drivrutinen som var speciell för crysis verkade inte funka så värst bra.

NU börjar det hända saker. Det flyter på bättre, till och med på very high är det spelbart och de gula kanterna på växter är borta. Och vilket spel det blir när allt funkar som det ska! Grafiken är helt otrolig och fysiken är så najs att man får en tår i ögat. Jag gillar verkligen att det finns hur många olika sätt att klara banan på som helst. Första gången jag lirade igenom det var det bara run and gun, andra gången körde jag med lite mer stealth och tredje gången använde jag miljön för att komma vidare.
Vattnet och dess effekter är otroliga och man märker verkligen att spelet utnyttjar dx10.

Och sandbox då?
Det är verkligen lika roligt som en sandlåda är för en 3-åring. Prova att placera ut en tornado vid ett hus eller något annat trevligt och höj radien lite på tornadon och jäklar vad det flyger delar överallt. Sen har vi ju TACGun som förstör allt som är i dess närhet. Med det vapnet har jag haft riktigt roliga moment. Dess atombombsliknande effekt får mig verkligen att tappa hakan. Det är riktigt mysigt när stenar och annan skrot flyger omkring mig.
Aldrig trodde jag att miljöförstöring kunde vara såhär kul. Det är ju till och med kul att skjuta hål på en oljetunna och slänga ner den i vattnet för att se hur oljan sedan rinner ut på ett fint sätt.

Jag älskar Crysis och det ska införskaffas så fort det släpps. ¨

PS. Alla måste prova på TACGun.
För er som inte vet hur man får fram den - Gå in i sandbox och öppna island.cry och sedan trycker ni Entity, sedan Items och slutligen TACGun. Placera den där du vill ha den och sen är det bara att trycka Ctrl+G för att prova på det hela.

#blogg

1
Skriv svar