The Need for speed eller Need for speed?

Medlem
The Need for speed eller Need for speed?

The Need for Speed

Året var 1995, spelet var The Need for Speed och ratten hade definitivt inte Force Feedback, dock växelspak och pedaler. Banorna var inte runda utan specialstreckor. Trafiken var tät och polisen var verkligen på hugget. Adrenalinet pumpade och sirenerna tjöt. Musiken pulserade, detta mina damer och herrar var The Need for speed.
"I believe I saw my first UFO...."

Need for Speed II (1997)

Borta var sirenerna, banorna runda, varv efter varv efter varv efter...ZZZzzzZZZzzzZzzz... Finns väl inte så mycket att säga om det spelet. De insåg sitt misstag och redan året efter kom nästa Need For Speed.

Need for Speed III: Hot Pursuit (1998 )

Tillbaka var polisjakterna, reglerna var simpla kör ifrån polisen och vinn. Ribban höjdes ytterligare i och med att man kunde spela som polis.

Need for Speed: High Stakes (1999)

Ingen större skillnad från NFSIII: HP men ett rätt skoj tillägg, Getaway, vad som menas med det tror jag de flesta listar ut i och med namnet. Riktigt skojigt.

Need for Speed: Porsche Unleashed (2000)

Den första riktiga utsvävning från orginalkonceptet. Här infördes "realism" och som namnet antyder. Bara Porsche bilar. inte min favorit direkt men ett helt ok bilspel. Funderar fortfarande på varför de kallar det för Need for speed. Porsche Unleashed hade ju varit mer passande.

Need for Speed - Motor City Online

...döptes väl senare om till bara Motor City Online ett tappert försök att göra ett riktigt mmo bilspel. Har inte testat så jag har inget att säga om denna titel.

Need for Speed: Hot Pursuit 2 (2002)

Back on track kan man säga. Skoj, lite väl bra polis AI och ibland riktigt frustrerande. gamepalyet var väldigt likt NFS III. Överlag rätt skoj.

Need for Speed: Underground (2003) och Need for Speed: Underground 2 (2004)

Nu börjar det verkligen gå utför. Tydligt inspererat av filmen The Fast and the Furious. Hela Grunkonceptet i NFS serien är borttaget. På en skala ett till tio blir det -11. Blä!

Need for Speed: Most Wanted (2005)

Det bästa NFS sedan hot pursuit 2, det mesta är som det ska och helt klart det skojigaste NFS sedan orginalet The Need for Speed Challage speltypen var riktigt rolig.

Need for Speed: Carbon (2006)

Spelade bara demot så har inte så mycket att tillägga om denna titel.

Need for Speed: ProStreet (2007)

Efter att ha kört demot och spelat det lite hos en polare måste jag säga att detta är nog det sämsta NFS spelet hitills. Låt oss hoppas att nästa NFS går tillbaka till rötterna. Snabba bilar, öppna landsvägar, tjutande sirener och heta biljakter.

Tack o Hej!

#blogg


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar