Fat Princess spelat

Medlem
Fat Princess spelat

Har spelat Fat Princess i 20 timmar totalt nu. Det första jag kan börja säga är att det är otroligt kul! Har kommit fram till att min favorit klass är Priest. Under många timmar av min totalt tid spelade jag och demodemo igår som var fantastiskt, speciellt att få komma först i laget. En guide har blivit skapad av honom dessutom. Som är riktigt bra också! Länk här.

Klarade just av Gladiator spelläget som Priest också som är grymt svårt om man ska vara ärlig. Har försökt med bombarman, lyckades komma till stage 8 som högst (12 är sista tills man klarar). För er som inte vet är Fat Princess ett spel som finns att köpa i Playstation Store för alla som har PS3 med priset 140kr. Enligt mig är det totalt värt det.

Det är verkligen en kaos känsla när man spelar det. Med kaos menar jag att det händer alltid någonting överallt och med dom små detaljerna som spelet har blir det bara mer av det. Stegar och bomber till drycker flyger överallt medan man ska tänka på att skydda sig från andra laget eller attackera för att erövra prinsessan. Med dom olika klasserna kan man få poäng på många olika sett. Som till exempel worker kan man bygga och samla resurser som ger poäng medan som en präst kan man få poäng genom att hela. I slutet av en match blir vinnaren en speciell spelare med mer och kraftfullare slag en någon annan tills det blir en ny runda. Men även under samma tid blir förloraren en kyckling. Som är grymt retande. Dock ger det ingen som helst rank eller poäng. Det är också en häftig sak som man inte tänker på. Genom hur bra man spelar blir man olika ranker. Men i stort sett är spelet ett underbart minispel med något nytt som händer varje gång man spelar. Det minus jag har stött på är server-systemet, ibland kan det ta upp till 15min tills man hittar ett spel. Lagg förekommer också mycket om man inte har tur och hamnar i en bra server, som med andra ord är ganska svårt.

#blogg


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar