Första timmarna med Aion

Medlem
Första timmarna med Aion

Första timmarna med final beta event i Aion!
Hoppade in i spelet runt 21.00 på kvällen, ungefär exakt då dom öppnade serverarna. Fick vänta i kö 30 minuter tills jag kom in på min server, men det var bara att hänga på forumet tills dess. Ni som inte vet rekomenderar jag att läsa min andra post om Aion då jag berättar lite hur jag har det. Men jag kan dra lite snabbt.

Min server är Ariel, som borde vara den första servern som NCSoft har öppnat som ligger under EU. Har min Assassin (från början Scout) level 10 med totalt värdelös rustning och vapen.

Så jag började vilt att köra med min Assassin i världen av Eloys. Har gjort en hel del quest och träffat folk som har hjälpt mig också. Snälla personer... Party funktionen är ju värt guld! Vilket fall, gjorde jag en quest som man kan göra 100 gånger två gånger. Den questen är som vanlig den kan bli: döda 9st "någonting" lämna det dom "droppar" till han du prata med från början. Men det som är det roliga är att hitta honom man ska lämna in och samt få questen av. Han heter Tog och springer runt i ett område som är ganska stort. 1000 Kinah fick jag ihop av den slakt som Tog gav mig. Tänkte köpa en bättre rustning, men så där! Den kostar 5000.. egentligen är det säkert billigt men inte för mig, därför att jag är fattig. Men pga. dom fler quest jag gjort och inte bara för Tog har jag blivit level 12.

Än så länge är spelet riktigt skoj! Ju mer man spelar, ju mer roligt blir det. Kanske är det lite synd men det är inget som stör dock. Eftersom jag bara är level 12 får jag inte tillgång till abyss som ska vara Aions mitt. Eller ja, som är Aions mitt där man kan spela pvp. Mycket snack på forumet att folk gör grupper och spelar fegt. Men beta som beta.

Min dator ville inte riktigt köra spelet med fin grafik som jag trodde. Men jag har kommit på att det kan ha vart Windows Updater som förstört lite av spelglädjen. Så jag tänker inte ladda upp så många bilder för att inställningarna är väldigt low.

Where are you Tog?!

Hitta min bortglömda bror kanske?!

Finns många som sätter upp sina egna affärrer i stan men den här killen kör lite mer utanför och säljer ett WoW mynt för 999 999 999 :D.

Betan har bara börjat och slutar 17 Augusti. Det betyder fler blogg inlägg från mig, hoppas ni tycker om att läsa om Aion final beta event!

#blogg


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar